[Epitesz-barkacs] sodrott kontakthiba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 13., P, 20:02:25 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Nem hinném, hogy Volta munkássága óta szabvány engedélyezné az alu meg
> a réz összetekerését... ez egyszerűen tákolás.

A dolog nem ilyen egyszerű. Ha utólag nem éri nedvesség a kontaktot, akkor nincs
akadálya, csak ezt nem könnyü biztosítani.

Van egy kencefice, amit direkt erre találtak ki. Ez állítólag megoldja a
problémát.
Múltkor ilyen feladat volt, alu és réz sinek összekötése. Kipróbáltuk ezt a
kencét, és nem voltam elégedett. Legközelebb tutira csupaszon, frissen pucolva
fogom összerakni, aztán lehet levédeni, amit ezúttal is megtettek.
Olaj alatt gyakran használom a réz-alu kontaktust, semmi gond nincs vele sosem.

Ez a kenőcs injekciós fecskendőben kapható, és bele kell nyomni a likba, ahova
kerül az alu kanóc. Lehet, hogy ott tényleg jó, mert ott a szorítás biztosan
megsérti az alut. A sinek lapos összenyomása nem tud ekkora lenni.