[Epitesz-barkacs] foldeles es talajviz

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Aug. 14., Szo, 12:27:52 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.08.14. 10:56:46 +2h-kor írta:

> Nem tudom, miért akarsz a szokásostól eltérő megoldásokat alkalmazni.

az EPH az csak egy dolog, de ugyanarra a  földre antennaoszlopot, stb
villámra gondolva is szoktak rakni

nekem van néhány olyan ketyerém, aminek jó lenne egy jó földelés,

kb 15 - 18  évvel ezelőttig semmiféle földelés nem volt, és "én is jól
elvoltam"
persze se EPH, se semmi, és az óra melletti mért nullával sem kötöttem össze
a konnektorok  földelőjét

kb 15 - 18 éve egy fiskars offline UPS pittyegett, és a füttyökből
visszakeresve
kiderült, hogy nagyon hiányolja a földelést.
ekkor kivittem egy szál drótot a kerticsapig, ott bilinccsel rákötöttem,
és az UPS  "megnyugodott"

"elektromosan laikusként" örültem, hogy a "földelés rendben",
és abban a hitben éltem, hogy "részemről tettem ezügyben valamit"

> Nem arra való a földelés, hogy majd azon keresztül létrejön akkora zárlati
> áram,
> ha rákerül a fázis, hogy attól majd lever a kismegszakító. Arra ott a nulla.
> A földelés manapság részben arra való, hogy ha bever a ménkű, akkor a ház
> körüli

a vízszintesen földben levő horganyzott vascsövet az akkori
UPS földelésellenőrző programja "jó földelésnek" vette, és én
"ebben a hitemben éltem" sokáig.

> [...]
> létre olyan kábelsérülés, ami áramütést tud okozni. Ha minden kanóc
> elszakad,
> csak a fázis megy át, és még a megérinthető részek is kontaktálnak a
> fázissal,
> akkor a kis levert vasdarab ad annyi hibaáramot, amitől a firelé leold.
>
> Amúgy elég hihetetlen, hogy a hosszú cső a talajban 1m mélyen 75V-tal
> reagált a
> 13A-re. Hogy mérted? Nem lehet, hogy az a cső be van tekerve műanyaggal? 1m
> mélyen száraz homok, hát az még a sivatagban se nagyon valószínű. Na jó, ott

13A ohmos, és a terhelés lett a mérés erejéig a földelésre kötve

terhelés nélkül  föld - fázis 217 V
                          nulla - fázis 217 V
                          föld - nulla 1 V
a tizedesjegyekből adódhat az 1V