[Epitesz-barkacs] "ohm m" Re: foldeloszonda

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 17., K, 13:49:51 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a háztól 1,30m-re tudnék jelenleg legközelebb földelőrudat
> függőlegesen lejuttatni, az az 1,3m már valamivel jobb lenne?

Az teljesen jó. Esetleg nem egyet, hanem körbeütögeted a házat, nem kell túl
sűrűn.

> meg olyant írt a szakirodalom, hogy a legalább 2 ohm lenne a legjobb

Mármint legföljebb. Hát igen, azért annak, aki ezt leírta, odamennék a házához,
és megmérném, aztán ha nem teljesül, ráültetném. :-)

Szerintem kicsi a jelentősége, hogy ha amúgy nem szinte szigetelt, akkor hány
ohm. Nem az a szerepe, hogy a hibaáram ezen jöjjön létre akkora mértékűre, hogy
ki tudjon olvadni a bizti. Csakis érintésvédelmi, fesz-emelkedés eltüntető
szerepe van. Meg amit írtam, de az más tészta, a firelés módi távolabb használt
ketyerénél.