[Epitesz-barkacs] "ohm m" Re: foldeloszonda

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 17., K, 14:52:11 CEST

vajk fekete wrote:
> nekem van egy nagy diofam. a 110literes zsakbol ha megazik es jol
> osszetomoritem, akkor kb 8-ba belefer. a masik szomszednak (nem a
> fenyofasnak) van harom gesztenyefaja. az olyan 30-40 zsak. zsak
> darabja 2-300 forint. marmint amin van felirat, es elviszi az fkf.

A kukába is szabad rakni. Már ha fér.
Az amúgy sokkal drágább. 110 liter, és évi 30ezer+ Ft az ára.

Lehetne amúgy égetni is, vannak módszerek, amikkel füstmentesen is lehet, csak
ha belegondolunk a vele járó macerába, az ember inkább bezsákolja, vagy a kukába
tömi.

> a kerulet nyilvantartja a magantelkeken a fakat, engedely kell a
> kivagashoz, van minimum fa/m2 ami kell legyen, kulonben pl nincs

Olyan nincs, hogy egy fa kiszárad? Akkor, ha megtörténik, adnak engedélyt a
kivágására?

Lakhatásit vissza lehet vonni fa kiszáradás vagy kivágás miatt?

> lakhatasi. de a draga fkf-es zsakba az utmutato es a telefonos
> ugyfelszolgalat szerint sem szabad tenni
>  - rozsanyesedeket
>  - gesztenyefalevelet
>  - diofalevelet

Ez is igaz, de csak arra a szállítási időpontra, amikor a zöldhulladékot
komposztálási célból szállítják el. Ha a kuka mellé rakod, és a szemetes viszi
el, nincs ilyen probléma. Legalábbis én így látom, mert egyszer valakinek
segítettem, és rengeteg diófalevelet elhoztam, kiraktam vagy 6 tömött zsákot a
kuka mellé, és simán elvitték.

> ket eve elegettem porszivoval az egeszet. tavaly csaltam...

Ha már csalás, akkor a kuka mellé rakósdi a jó, a zöldhulladékkénti kirakás
kevésbé. Az égetést pedig meg lehet csinálni úgy, hogy eleve ki van alakítva egy
hely, ahol ez történik, és célszerű nem porszívót, hanem ventillátort használni.
Én úgy csináltam, amikor csináltam, hogy hordó oldala kilyukasztva, eternitcső
beleillesztve, műanyag csővel megtoldva, abba meg egy bő arasznyi ventillátor
fújta már távolabbról a levegőt. Ilyenkor nincs füst, max startkor pár percig,
aztán ha beindul, az ember nem győzi adagolni bele a szmötyit, legyen az
háztartási szemét vagy bármi, úgy ég, hogy izzik a hordó oldala. Több m3 kerti
szemét meg egyéb hulladék égett el úgy, hogy alig maradt egy vödör hamu utána.
(Na igen, mert a füstgázokkal sokminden felment a levegőbe, és sokat elvitt a
szél így. :-) )

Még jobb lenne valahogy felhalmozni, és kerti kazánfélében úgy elégetni, hogy
szintén ne legyen füst, és egy-egy ilyen alkalommal a ház ettől lenne meleg. Na
de ez macerásabb dolog. Pedig belegondolva elég sok hő származhat abból a több
m3-nyi levélből.