[Epitesz-barkacs] betonvas + rozsdamentes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 18., Sze, 07:59:01 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> egy 8mm-es betonvasdarab utolsó 5centijét hogyan kell beónozni?
> ( valahogy nem jön össze a kép :-( )

Mondjuk nem ezt ónoznám be, hanem hozzáhegesztenék egy laposvasat, aminek a
végén van lyuk, és annak a környékét, de ezt is lehet.

Leköszörülöd (flex) fémtisztára, aztán nekimész vagy egy nagy pákával és gyantás
cinnel, vagy kicsit megmelegíted valami lánggal, és úgy mész neki. De van a
forrasztóvíz módi is, meg mártogatni is lehet (ez a legjobb, de legmacerásabb).
Tehát olvasztott cin (ón-ólom 60/40%), forrasztóvíz, mártogatás ide-oda-ide-oda.
De csak akkor többször, ha elsőre nem olyan jó, mint szeretnéd.

Én simán pákázni szoktam egy 200W-os wellerrel.
Minél kevésbé durva a felület, annál szebben sikerül, de a vakrozsdás vasat is
be lehet így cinezni akkor is, ha nem csiszolod a teljes felületet fémtisztára,
szóval maradnak benne "lyukak", amiket a vakrozsda csinált. Persze ott nem lesz
becinezve. Mármint pákával, mert a vegyi előkészítésnél (sósavas maratás) lehet,
hogy ott is sikerül.