[Epitesz-barkacs] hova tegyem?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Aug. 20., P, 18:19:51 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.08.20. 17:42:15 +2h-kor írta:

> Azt elhiszem, hogy az áttérés nyögvenyelős volt, de műszakilag nem nagy
> probléma.

egy "villanyszaklap" -ból idéztem ezt a sommázást, ott volt szondás mérés
problémájáról

> Érteni kéne az egésznek a működését, és akkor nem lenne múzeuminak gondolva.

"A mérés során a tápvezeték a földhöz képest feszültség alatt álló egyik
vezetője
(általában az egyik fázisvezető) és a védővezető közé olyan értékű ellenállást
kell
kapcsolni, hogy a mért körben legalább 1 A áram folyjék."

no, én itt 13A-t nyomtam bele, az 1A helyett :-(
-------------
Rs = Rt(Uü - Ut)/It = Rt U/ It, ahol:
 Rs a hurokellenállás;
 Rt a terhelő ellenállás;
 Uü a fázisfeszültség terheletlen értéke;
 Ut a fázisfeszültség terhelt értéke;
 U a fázisfeszültség terheletlen és
terhelt értékének különbsége, és
 It a terhelő áram.

persze, mint kiderült, még ez a  230Wattos terhelés helyett is csak
a 230Vból csinált félhullámot használják....

no, nem baj, ez a szonda téma a geofizika miatt kezd érdekelni
( kb 35 - 40 évvel ezelőtt fogtam utoljára ilyen könyvet a kezembe :-( )