[Epitesz-barkacs] vegyes-kazan + goz

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Aug. 23., H, 07:58:34 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.08.23. 01:10:33 +2h-kor írta:

> A külön tartályban, amit odaraknál, nincs, de a rendszer lehet egész jól
> zárt.

> Az ritka, és rövid idejű, annyit a ház simán áthidal. De ha hosszabb
> áthidalású
> kell, akkor rém egyszerű, aksiról működő kis inverterrel is meg lehet
> oldani.

igazából van egy 650VA -s UPS-em is, és az egy 12V7,2Ah helyett
egy 12V55Ah akksit is tud töltögetni automatice, ha van delej

> Sőt, állítólag létezik 12V-os ilyen szivattyú is, az direktben az aksiról
> mehet,
> azt meg folyamatosan töltheti valami egyszerű cucc, aminek a teljesítménye
> csak  hangyányit haladja meg a szivattyúét.

a mai modern autókban mindenféle pici (pl. üzemanyag) szivattyú megy,
sőt az orosz Zaporozsec benzinkályhában is volt valami benzinszivattyú

> Ha meg nagyobb invertert használsz, akkor egy csomó más holmi is mehet
> villanyról, amíg nincs hálózat. Pl számítógép meg függelékei, így van net.

> Na ez a másik, hogy még ez is lehet.
>
> Amúgy nem tudom, hogy szokták a tüzelős kazánoknál ezt megoldani azon túl,
> hogy
> gravitációsra csinálják. Én legalábbis csak gravitációsat láttam még
> ilyenből,
> ami érthető, mert tényleg baj lenne, ha bent a tűztérben a sok anyag, ég,
> mint a
> fene, és elmegy az áram, nincs keringetés, fel is robbanhat.

gravitációssal egy puffertartály is töltögethető, ilyenkor 2 szivattyúval
csinálják
egy a kazán és a puffer között, és még egyet, ami a puffer és a padlófűtés
között
megy

> Hülye ötlet, de nincs kizárva, hogy a peltier is működne, ha 12V-os a
> szivattyú.
> Pl az a hűtőládaféle, amit kánikulában magammal viszek az autóban, az 4A-t
> vesz
> fel 12V-ról, tehát 50W körüli, de ehhez elég kis hőfokkülönbség tartozik.
> Már
> szedtem szét, szép nagy, kb 4x4 centis négyzet alakú lap, és durung alu
> tömbbel
> viszi ki a hőt a távolabbi hűtőre, a közelebbin direktben van rajta. Ki kéne
> próbálni, mit szolgáltat, ha melegítik.

a peltier a leírások szerint ilyen " másik irányban " általában rossz
hatásfokú

> Még hülyébb ötlet: a neten sokfelé lehet látni kisméretű stirling motorokat.
>
> Ennél ugye a lényeg, hogy van egy hőforrás meg egy hőnyelő (környezet), és
> ettől
> egész jól tud forogni. Valami ilyennel meghajtott keringetőszivattyú egész
> jópofa lehetne. Semmi mást nem igényel, mint hőforrást, az meg ugye adott,
> amikor működnie kell.
> Na az viszont meglepne, ha Mo-on létezne ilyen szenes-fás kazán, aminél a
> keringetést így oldották meg.

ilyen stirling motoros létezne, de nagyon-nagyon kevés

> Vészforgatókönyv: erős sípoló hangot adó lefújószelepféle, mint egy
> teafőzőnél.
> Ha az összes vészberendezés nem működik, semmi se viszi tovább a vizet, és
> fúj
> le szépen, akkor oda lehet menni, és egy szobabicikliszerű tüneménnyel
> kergetni
> a vizet, vagy tölteni a kimerült aksit... :-) Többes haszon van belőle:
> kevésbé
> kell fűteni, mert kimelegszik az ember, másrészt sportként is beválhat, és
> hát a
> láb mindig kéznél van. :-)

személyautó hűtővízkeringető ékszíjhajtással még a moszkvicsban is volt,
egy szobabiciklivel kombinálva ( persze gyorsító áttétellel )
akár mehetne is,

sőt egy akkumulátoros elektrobicaj "agymotorral" áramot is lehetne termelni
jó hatásfokkal