[Epitesz-barkacs] wago es alu

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 23., H, 22:44:41 CEST

Vámos Dénes wrote:
> ha csak alut raksz bele akkor nem tudom mi a helyzet, de ha réz meg
> alu is van benne, akkor kell bele nyomni spéci pasztát.

Amit amúgy sem árt. Injekciós fecskendő alakú kiszerelésben lehet kapni, pont
bele lehet vele nyomni a likba a szürke trutyit. Kontaktpaszta néven lehet
keresni.

(A nevével ellentétben egy alu-réz lapos kontaktra tök szar. Múltkor használtam,
megszívtam vele. Két sín, alu meg réz, fémtisztára pucolva, bekenve,
összehúzatva 8 db M12-es csavarral megszakadás határáig, aztán neki az áram, és
míg az alu-alu köténél, ahol nem volt semmivel bekenve, képtelen voltam érdemi
fesz-esést mérni 6kA-nél (tizedmillivoltokat találtam, de az anyagon is esik
ennyi fesz), addig ezen a réz-alu kötésen helyből megvolt 12-15mV. Már nehéz
lett volna szétszedni és megpucolni újra.

A wago-nál más az ábra, ott valami él bele tud vágni a fémbe, a paszta meg
elzárja a környékét a levegőtől. Sőt, ha melegedne, valami ki is válik a
pasztából, és lekezelheti a felületeket.