[Epitesz-barkacs] csőbilincs

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2010. Aug. 27., P, 14:07:21 CEST

Nem akarok offtopic vitát gerjeszteni, de én az egész tisztességtelen haszon
fogalmát nem értem. (Zárójel: nem a monopóliumokról, kartellekről, vagy
államilag előírt és emiatt elfajzott dolgokról beszélek, mert ezek ellen
igenis a hatalomnak küzdeni kell).

De egy csavar esetén nem értem. Ő előállít valamit annyiért, amennyiért, te
meg megveszed annyiért, amennyiért. Neked lenne alternatívád, kiválthatnád
mással, te is gyárthatnál, biztosan van a világon még gyártó, aki ilyet
csinál, megkereshetnéd, stb. Ezzel szemben mégis megvetted ennyiért. Ja,
hogy azért nem teszik, mert neked mondjuk a munkádon nincs ekkora haszon? Az
akkor nem tisztességtelen haszon, hanem irigység.

Vagy akkor induljunk neki mindenkinek? A viccbeli autószerelőnek, aki tudja
hova kell ütni, és ezért kér tizezreket? Vagy az almatermesztő gazdának, aki
a rossz termés miatt egekbe szökött gyümölcsárak miatt hirtelen jópénzért
adja el, az amúgy olcsón termelt termékét? A mérnöknek, aki nem csinál mást,
csak ül otthon, és rajzolgat, és mégis milliókat kér érte?

Ha az előállítási költsége ennek a csavarnak 50 Ft, akkor miért nem csinálsz
ennyiért magadnak? Vagy mégsem ennyi, lehet, hogy kell hozzá egy pár milliós
gép, és félvente van szükség 2 darabra?

Ezt lehetne sokáig folytatni, csak mostnaság megint divatt lett a
_extra_profit (nekem értelmezhetetlen fogalmának) mint bűnös burzsoá
dolognak szídása.

Szabolcs