[Epitesz-barkacs] hegesztotrafo turboval

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 28., Szo, 08:05:06 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> van egy "öreg", 1989-ben gyártott  "eltra 100"-as hegesztőtrafóm,
> ami gyári adatai és  papír szerint 2,5mm-es elektródát szeret
> ha vastagabb kanócon viszem a delejt a trafóig, akkor
> akár logikusnak tűnhet a kisebb feszültségesés,
> ha meg kisebb a feszültségesés, akkor az ívhúzás is
> és az ív tartása is jobb?

Minden úgy van, ahogy mondod, viszont nem tudom, minek gyötrődni a 3,25-ös
elektródával egy kertben. Az már igencsak vastag acélszerkezetekhez van
kitalálva. Én is használtam régen, mert kaptam valakitől, és némi gyakorlattal
el lehet azt használni, de direkt ráhajtani nem érdemes.

Meg a nagy áramra sem. Tudni kell, hogy ha a hegesztőáram a megadott tartomány
felső részén van, esetleg onnan ki is lóg, ugyan a beolvadási mélység nagyobb
lesz, de fröcsköl, mint állat. Meg kell keresni azt az áramot, aminél még jól
tudsz hegeszteni, megfelelő az eredmény, de nem fröcsköl.

Fröcskölés alatt meg azt értem, hogy amikor a szűz lemezt a hegesztés környékén
durva eszközökkel muszáj tisztítani, mert tele van ragadva a felület nem
lesöpörhető fémcseppekkel. Ilyen durva eszköz pl a laposvágó+kalapács vagy a
flex.