[Epitesz-barkacs] csőbilincs

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2010. Aug. 28., Szo, 09:39:49 CEST

Halihó!

2010. augusztus 28. 04.31.40 dátummal Mágus Bérprogram Demo az alábbiakat
írta:
> A Robin Hood-adó ötletét az Európai Unió szakértői vetették fel,
> s akár logikus, elfogadható eszköz is lehetne extra jövedelmek lefölözésére
> ( tehát nem Marx-Engels-Lenin-Sztálin követői :-) )

  Vegyük észre, hogy a "Robin Hood" adót az EU tagállamok természetes
monopóliumokra vetik/vetnék ki, illetve egyedi esetekben monopól helyzetben
lévő cégekre. Versenyhelyzetben, de nem kartellben lévő cégekre nem
értelmezhető az extra profit szó.

  Hosszútávon nem túl jó dolog, hogy az okos és ügyes emberektől illetve
nyereséges cégektől elvesszük az "extraprofitot" és odaadjuk a buta és
ügyetlen embereknek illetve veszteséges cégeknek (lásd.: Idiocracy film).

  Amikor Robin Hood élt, akkor a vagyon nem volt összefüggésben az okossággal,
hanem születési előjog volt, hogy valaki tanulhat vagy sem, illetve lehet
vagyona vagy sem. Ettől már igen messze vagyunk, akinek manapság van egy jó
ötlete, gond nélkül értékesíteni tudja, ha mer építeni az ötletére vagy bele
mer vágni a gyártásba.
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor