[Epitesz-barkacs] csőbilincs

gyapo gyapo at freemail.hu
2010. Aug. 28., Szo, 11:51:01 CEST

>No, álljunk meg egy szóra! Ezt a banki
>jövedelmek megcsapolására találták ki. Egyrészt
>nem beszélhetünk piaci eroegyensúlyról egy bank/magánszemély kapcsolatban.

Ezt nem ertem. Ha valaki a csavart "dragan" adja,
akkor mifele piaci eroegyensuly van ott? Barki
nekilathat olcsobban gyartani, ezt irtak tobben.
Es a bank eseteben? Barki csinalhat bankot is,
persze kicsit nagyobb volumenu jatek, mint a
csavargyartas, de akkor is. Van is vagy 50 bank
az orszagban. Ugyanolyan verseny van a bankok
kozott, mint a csavargyartok kozott, nem ertem,
hogy akkor a bankoktol miert lehet elvenni, a csavargyartotol meg miert nem?
Vagy azt mondjuk, hogy szabad verseny van, vagy arhivatal, el kell donteni.

>Másrészt "kissé" hülyén veszi ki magát, hogy az
>utóbbi évek válságát létrehozó bankszektor
>lehúzott az államokról (=az adófizetok zsebébol)
>hatlmas pénzeket feltokésítés és egyéb buvös
>kifejezések ürügyén, mert meg kellett menteni
>szegényeket. (Nem tudom más cégeket mikor, ki
>fog megmenteni, ha a saját hülyeségük miatt
>szarba kerülnek.) Ezek után ez a szegény,
>megmentésre szoruló bankszektor rekord
>prifitokkal zárt. Szerintem abszolút etikus, ha
>ezek után a beléjük fektetett pénz egy részét
>legalább megpróbálják visszakapni.

Ez egy jo kerdes, hogy miert kellett a bankokba
hatalmas allami penzeket tenni. Ugye a bank nem a
sajat penzevel jatszik, kihelyezi bizonytalan
hitelbe, aztan az adosok nem fizetnek, akkor a
bank szettarj a a kezet, a sok betetes meg futhat
a penze utan. Hogy ne legyen balhe, az allam
inkabb visszateszi a betetesek penzet a kozosbol,
ez nem tetszik sok embernek, de legalabb nincs
lincseles. Szerintem ez nem a bank megmentese
miatt van. Erdemes lenne megvizsgalni, hogy mit
lehet kezdeni a hasonlo esetekben. Teljes
vagyonelkobzas a vezetoktol, vagy a kiadott hitelek visszavetele, nem tudom.
Kb. mint a nem biztositott arvizben osszedolt
hazak esete. Hagyjuk foldonfutova valni az
embereket, vagy kozpenzbol aldozunk rajuk.
Szerintem nem jo folyamatot indit el az, ha
penzeljuk a biztositast nem kotoket, rossz pelda
ez masok szamara, kovetni fogjak. Ugyanigy a
bankvezetok is kovetni fogjak a rossz peldat,
nyugodtan lehet nyomni kifele a hiteleket,
legfoljebb majd az allam konszolidal.

Udv.: gyapo

gyapokuk at cfwpont.hu