[Epitesz-barkacs] radeco twisterben delej csupaszon

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 29., V, 19:27:22 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> radeco twister atfolyos rendszeru elektromos vizmelegítot (4,4kW)
> csopoges miatt kezdtem bontogatni
>
> terveim szerint most fogom  fényképezgetni, mert a 230V kb19A-es
> delej csupasz cekász formájában futkározik a vizbe lógatva
>
> az atfolyo vizen keresztül illene megráznia, vagy miaszösz?

Ez gyárilag ilyen, vagy ez valami barkács dolog?

elvileg nem kell, hogy rázzon, ha a ki- és bemenő cső földelt, de tapasztalatból
tudom, hogy ha egy cekászt vízbe rakok, és egyenárammal hajtom, az egyik fele a
drótnak el akar fogyni, a másikra meg vastag fehér vízkő rakódik elég hamar.

Na aztán lehet, hogy váltónál ez máshogy van, a drót visszaépül, a mészkő meg
nem képződik.

Kell legyen valami műanyag a cekász körül, és csak odébb van a fémcső, de akkor
is áram kéne, hogy folydogáljon afelé. Szerintem inkább valami csőfűtőtesttel
operálnak, nem? Tehát rézcső, amiben valami kerámiaporban vagy ilyesmiben van a
cekász, és a rézcsővel kontaktál az a cső, amiben a víz áramlik.

Van ilyenem, de nem szedtem szét, hogy megnézzem. Ez 3 fázisú, és kb 10kW-os.