[Epitesz-barkacs] belso vizkeringetes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 29., V, 21:32:06 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> sot, számitas is volt, es par wattos keringetes eleg lenne neki

Így van, de a kapható cirkulációs szivattyúk 25W körüliek szoktak lenni. Ez
alatt azt kell érteni, hogy akkor is 25W-ot vesz fel, ha lefogom a forgórészt,
sőt, ha el is távolítom belőle, akkor is. :-) Onnan tudom, hogy ilyen
szivattyúkat szoktam használni olaj cirkuláltatására, és kimértem orrba-szájba,
hogy mi van ekkor meg akkor. Szkóppal is megjelenítettem egyszerre a feszt is
meg az áramot is, és alig történik változás, ha üresjárásban forog, terhelve
forog, lefogom vagy kiveszem a forgórészt.

Azért lehet kivenni is, mert ennek a grundfoss tipusnak olyan a szerkezete, hogy
van valahol belül a tekercs, ami egy koracél serlegen keresztül hozza létre a
forgó mágnesmezőt, ami az itt található, kis pöcök végén kiálló golyóra
felrakott forgórészt forgatja. Mágnes is van a dologban, szóval fejjel lefelé
fordítva sem esik le, de célszerű álló helyzetben beépíteni. Nekem azért jött be
ez a szerkezet, mert csak egy tömítést kellett olajállóra kicserélni, hogy
használni tudjam olajszivattyúnak. Cserébe inverterezni kell, ha dc-ről akarom
hajtani.