[Epitesz-barkacs] radeco twisterben delej csupaszon

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 29., V, 21:40:36 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Alja, teteje műanyag, szerintem a tartályka fala is.
> Végül is így a leggyorsabb a hőátadás, ami ebben a műfajban fontos
> szempont.

Szerintem ebben nincs tartályka, ebben a csőben melegszik fel a víz, amiben a
cekász is van. Ha az egész műanyag, akkor lehet, hogy nincs az a probléma, amit
én észleltem, amikor a nagyobb feszű kütyükhöz csináltam műterhelést. Pedig ott
áram is van. Legutóbb egy külsős helyszínen használtam, 300V 80A, egy műanyag
vödörbe volt bemerítve. Két darab arasznyi cekász volt, kb ceruza vastagságú
valamire tekerve eredetileg, persze így már csak magukban voltak a vízben.
Mindig kirakódik a mész, ezért cserélgetni szoktam a pólusokat.

Kíváncsiságból ki fogom próbálni, mi van, ha váltóval terhelem a műterhelést.
Lehet, hogy akkor nincs semmi kirakódás, lemaródás?