[Epitesz-barkacs] rezcso es pvccso

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 30., H, 18:08:41 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> egy vinilfix segítségével ragasztható PVC vízcsővel
> házasítanom kellett egy rézcsődarabot
>
> a PVC vízcsövet melegítettem hogy a rézcsöhöz picit
> kitágítsam.
>
> a vinilfixet a PVC miatt használtam
>
> a hálózati víznyomás mellett egy picit csöpög
> de emiatt nem operálnám szét
>
> milyen ragasztóval taknyoljam meg?

A víztelenítés azért megoldható?
Én azt tenném, hogy megmelegíteném a kiürített rézcsövet, és a pvc-re ráhúzott
gumicsődarabon át, egy abba bilinccsel rászorítanám a pvc-t. A gumicsődarab
lehet felhasított is, a lényeg, hogy egyenletes szorítást vigyen át a pvc-re.

A hiba ott történt, hogy a pvc és a réz nem ragad össze, és a nyomás a pvc-t ki
tudja tágítani. Ha eleve rászorítva készíted, a büdös életben nem kezdett volna
csöpögni.

A pvc-fém kapcsolatra legjobb valami menetes idomot használni. Nekem az is
bevált, hogy sima menetes vas idomba beletekerem a pvc csövet, amire én vágom a
menetet. Korábban voltak vastagabb falú pvc csövek is, amiknél a menetvágás
biztonságos volt, de később vágtam menetet 2mm-es falvastagságú csőre is, hogy
majd ideiglenes.... Na persze, ma is működik. :-) Amit az ember ideiglenesnek
gondol, az jó eséllyel véglegesközeli lesz.