[Epitesz-barkacs] DOKA láb?

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2010. Aug. 30., H, 19:49:48 CEST

2010.08.30. 18:13 keltezéssel, jhidvegi írta:

> Attól függ, hogy mi az a valami, el akar-e dőlni, vagy csak mondjuk egy
> gerendavégről van szó?

Akkor elmondom. Van itt egy ilyen garázs szerű fa házikó. Nagyon tuti,
tölgy gerendákból!!! van az egész, anno egy erdészé volt ez a nyaraló,
és neki ilyen anyagja volt. Úgy csinálta, hogy gerendákat fektetett le a
földre, és arra építette a falat. Semmi alap, semmi szigetelés, csak úgy
az anyaföldre. Csak a homlokzati része nem süllyed, mert ott tovább
nyúlik egy kis előtetős teraszos rész ami alá még egy kocsi befér. A
falban a tartószerkezet mindenféle átlós és kereszt tartókkal
megerősítve 3-3 db függőleges gerenda, amiknek fokozatosan rohad elfele
az aljuk. Na ezt az egészet emelném vissza vízszintesre, vas gyámokra
helyezném a függ. gerendák alját, és beton tuskókba önteném bele, ha ez
kész van, körbe ásnám sávalapnak, és rendesen alapot öntenék a falak
alá. Erre egy réteg bitumenes lemez, majd még 5cm beton, és belül
lehetne folytatni az egész padlót végigszigetelni, stb. Most első körben
a falakat betonoznám, szigetelném alá, erre kéne kb 15-20 cm-t emelni
négy helyen, és meg is tartani napokig.