[Epitesz-barkacs] DOKA láb?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 30., H, 22:16:38 CEST

vajk fekete wrote:

> en vennek valami durva laposvasat, mondjuk 8x80, abbol ket 60 centis
> darabot atfurnek ketszer, es ketoldalt hozzacsavaroznam az oszlophoz,
> az alja meg mehet a betonba.a betonban nem rozsdal, a beton felett
> meg vastagon kionteni szurokkal.

Nézem az ilyen lábon álló fa építményeket, és azt látom, hogy az a szokás, hogy
van egy négyzetes csésze (nevezzem így), amibe beleilleszkedik a felfelé induló
gerenda. Ez lefelé egy kb 30-40mm átmérőjű rúdban vagy csőben folytatódik, ami
vagy megy bele a betonba, vagy talpa van, és a betonban lévő akármihez van
csavarozva ez a talp.

Azt nem tudom, nem figyeltem még meg, hogy ez a négyszög keresztmetszetű
csészeféleség, amiben a fák alsó vége ül, ki van-e valamivel öntve. Mert hogy az
a logikus, hogy ebben biztos felgyűlik a víz, akkor is vizes lehet a fa, ha alul
ki tud folyni. De ennek a kiöntése, vagy a felső szélénél kikenése nem lehet
gond.