[Epitesz-barkacs] fagyasztó szekrény fogyasztás

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2010. Aug. 31., K, 22:22:07 CEST

Sziasztok!

Tönkrement a fagyasztó szekrényem, kellett vennem újat. Rátettem egy
baumakszos akciós fogyasztásmérőt. Egyelőre az előszobában van,
eleinte 25-27, ma éppen 21 fok körüli hőmérsékleten. A mérési idő
rövid, mindössze 7 nap. Először tele volt cuccal (hidegen pakoltam
bele), lineárisan fogyott eddig kb. 80%-ig. Naponta átlagosan 2
alkalommal nyitjuk, de múltkoriban elemeztük már, hogy ennek nincsen
túl nagy jelentősége. 238 liter netto, és az adott körülmények között
napi átlagban 0,45kWh a fogyasztása. A hűtőközeg R600a (izobután?),
hátul hatalmas betűkkel egy csíkon az van ráírva, hogy PENTANE.
Működése csendesebb, mint a normál konyhai hűtőé. A csendes működés
mellett éppen csak langyos a kondenzátora.

Ez a fogyasztási érték meglepett, különösen a 26 évesen tönkrement,
(szökik az R12-es! gáz), hasonló méretű LEHEL hűtő után. Adatlapok
szerint az új gép fogyasztása 285kWh/év, a mért érték pedig
interpolálva csak 165kWh/év. Ugyanakkor az elérhető adatlapok még
R134a hűtőközegről írnak, a kompresszor címkéje szerinti R600a-val
szemben.

Természetesen tovább mérem a fogyasztást, de szerintetek csak mérési
hiba az alacsony érték, vagy ez a perspektíva?

köszönettel
pi