[Epitesz-barkacs] gáz szivárgás megtalálása

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 6., H, 13:26:33 CET

Zsolt wrote:

> A palackban most 12 bar van.

Az már gyakorlatilg üres.

> Valahol ereszthet, a reduktor és környéke. Egyszer már néztem és
> akkor a kimeneteket lekötöttem és lezártam, majd a palack csapját is
> elzártam és kb. 20 perc múlva elszökött a reduktorból a nyomás.

Ez szerintem nem rossz. Nagyon kevés gáz reked benne a reduktorban, és ha ez 20
perc alatt megy el, az nem olyan vészes. Mondjuk az enyém ennél sokkal jobb, mág
másnap se megy le nullára a nyomás, pedig lóg rajta a hegesztőgép, szóval csak
annak a gázszelepe zárja le.

Lehet, hogy a reduktor felcsavarásánál a nagynyomású tömítés nem az igazi. Vagy
nincs jól ráhúzva, vagy sérült picit, vagy a tömítés nem jó.

> Szóval mivel tudnám megtalálni azt a helyet vagy helyeket ahol ez
> ereszthet ?
> Régen valamilyen szappan hab izé.....
> Valami olyan kellene amitől nem lesz minden csupa ragacs.

Ez olyan kicsi szivárgás, hogy ezt sehogyse lesz könnyű felfedezni. Inkább tedd
azt (szerintem), hogy vedd le a reduktort, tedd rendbe tutira a tömítést, rakd
vissza, eressz ki kevés gázt, hogy tele legyen, aztán zárd el, ahogy fent
csináltad, és mérd le, mennyi idő alatt szökik el a nyomás. Ha marad a kb 20
perc, akkor a reduktoron belül szökök a nyomás valahogy.

De azt is meg kéne nézni, hogy ha rajta van a rendszer, de nincs felhasználás,
nem szökik-e a nyomás el pár másodperc alatt.