[Epitesz-barkacs] AKAI split klima vedelem

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 8., Sze, 08:01:32 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> " a védőberendezésnek a következő esetekben le kell oldania és
> meg állítania a készüléket "
> fűtés   külső hőm. -7 celsius alatt

Hát ez elég gáz, ezt valahogy felül kell írni. Az enyémek működtek már -11
fokban is. Be is b...tt volna, ha pont akkor hagy fel a fűtéssel, amikor a
legjobban kell. :-)

> páramentesítés  szobahőmérséklet  +18 celsius alatt

Ez is érdekes, bár valóban, amikor már ilyen hüsi van, nem szokott lenni erre
szükség.

> páramentesítéskor a kültéri a meleget kiviszi a házból?

Így van. Szóval a páramentesítő készülék, ami többnyire sokkal kisebb méretre,
teljesítményre is, amit az ember lakótérbe rak, az bent hagyja a hőt is, sőt, ad
is hozzá.

Én leginkább nyáron használom a klímát páramentesítésre, sőt, csak arra. Cél,
hogy a páratartalom ne nagyon legyen 60%-nál nagyobb, akkor jól elviselhetők a
melegek is.

Kis tapasztalat, ha már páramentesítés: Előbb-utóbb biztos belepiszkálok a kis
kütyübe, mert azt vettem észre, hogy ha a páratartalom (pl egy fürdés miatt)
fölé meg bőven a 70%-nak, akkor derekasan dolgozik, húzza ki a vizet a levegőből
tisztességesen. Ha viszont csak 60% körüli a páratartalom, akkor alig-alig vesz
ki párát. Arra gyanaxom, hogy mivel akkor is jó intenzív a légáram, a hideg
oldal nem is tud lehűlni annyira, hogy ki akarjon a pára csapódni. Tehát lehet,
hogy bele kellene nyúlnom, és valami kézi vagy automata ventillátor-fordulatszám
változtatást kell eszközölnöm (na ezt megaszontam), ami lecsökkentheti a
fogyasztást is, ami amúgy nem vészes. De mégse mindegy, hogy egy liter víz
lecsapásához mennyi energiát használ el, nemde?