[Epitesz-barkacs] split kulteri tavolsag

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 9., Cs, 09:54:16 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> az AKAI  rajzok szerint a kültéri háta (levegő bemenet) min25cm legyen
> a faltól (logikusnak tűnik)
>
> jártamban-keltemben sok klímakültérinél  kb 5 - 10cm távolságot láttam
> ( a 25cm távolságot szinte sehol )
>
> ilyen sokan szerelték fel rossz távolságra?

Azért az 5 centit biztos elnézted. 15 centi körüli elég gyakori.
Nem olyan kritikus ez a méret, ez a szívóoldala, ide mindenképpen kényelmesen be
tud áramolni a megfelelő mennyiségű levegő. Szerelésnél lehet jelentősége. Pl ha
túl közel van, csak rövid csavarhúzóval lehet a fedelét is levenni. :-) De hátul
az esetleg felhalmozódott jeget is csak kényelmetlenül lehet eltávolítani.

Ha fordítottam volna rá kis melót, én még a vázszerkezetét is átalakítottam
volna. Pl a hátsó részén ugye vannak felfelé hajló lemezek alul. Itt csodásan
meg tud telepedni mindenféle szemét, meg itt kezdődik a fagyás, és nő felfelé
egy le nem olvadó jégréteg.

Az átalakítás abban állna, hogy levágom flexszel teljes egészében a felfelé
hajló részt, ha kell, egy 20-as szögvasat illesztek oda inkább. Sőt, ez úgy
kéne, hogy legyen, hogy a hőcserélő külső síkjánál beljebb essen, hogy ne is
legyen hova nőnie jégnek. Ami a hűtőn keletkezik, zuzmara, dér, az le tud
olvadni.

A másik, hogy ide egy csőfűtőtestet volna célszerű rakni, ami leolvasztáskor kap
delejt. (A szögvasba pont beférne.) Bár lehet, hogy erre nem lenne szükség a
fenti átalakítás után.

Az oldalsó kanyarban lévő, befelé hajló oszlopot is ki kéne cserélni sokkal
kevésbé esztétikus, ám olyan pl hengeres rúdra, csőre, ami mögött nem tud
csapdába esni jég, ami bár megmozdítható, de nem vehető ki. Lehet, hogy az idei
télen eltervezem apróra, és nyáron megcsinálom.