[Epitesz-barkacs] retegelt lemez falra

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 12., V, 07:08:41 CET

vajk fekete wrote:
> mivel 100% az esely ra, hogy a ket oldala nem egyforman fog
> nedvesseget kapni, tuti meg fog hajolni hasasra, es leszedi magat,
> tan meg ha oda van csavarozva akkor is.

Nem lehet, hogy a rétegelt lemezen is simán át tud diffundálni a nedvesség, ha
az nem egy szétázott falból származik? Tehát, ha nincs durván lelakkozva, és nem
olyan a fal, aminél bámelyik ponton is harmatpont tud kialakulni, akkor talán
nincs gond.

Sőt, ha légzáróra le van lakkozva, és a fal átereszt kifelé, akkor a lakk alatt
szárazabbnak kell lennie az anyagnak. A falnak is, meg a rétegelt lemeznek is,
nemde?

Láttam én is ilyesmivel borított, szigeteletlen mészkőfalat, ami szekrény mögött
volt. Hát az gyalázatosan nézett ki, de annak az volt a mechanizmusa, hogy a
szekrény mögött eleve hidegebb van, aztán jött egy légréssel (!!) szerelt ilyen
rétegelt lemez vagy ilyesmi, ami persze nem volt párazáró, és alatta a fal olyan
hideg volt, hogy a páralecsapódás tök folyamatos volt. Hozzájött még, hogy az
esővíz kívülről is eláztatta a falat, mert az ereszről lecsurgó víz odafolyt a
fal tövébe. Hát az gyalázatos volt bontás után, és qrvabüdös. A parketta is szét
volt rohadva a fal közelében, meg az alatta lévő fák is.

Az odatámasztós módi próbának nem is rossz. :) Főleg, ha cellux vagy más
ragaccsal körbe is van ragasztva.