[Epitesz-barkacs] retegelt lemez falra

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 12., V, 16:32:33 CET

vajk fekete wrote:
> tizeneve magam festem a lakasaimat.
>
> az a tapasztalat, hogy a diszperzit meg a diszperzittol is kepes
> elvalni.

Ez nem lep meg. Az van, amit írtam: a diszperzit az egy vizes diszperzió, de ami
a vízben diszpergálva van, az egy másik oldószerű műanyagféleség.

Ha kifújod, és megvárod, míg a víz eltávozik, meg azt is, hogy ami összeáll, az
megköt, tehát polimerizálódik, akkor az újabb rétegből rákerülő már nem tud vele
összepolimerizálódni.

Ezért is szoktam én ezzel a festékkel, amit említettem, nem másnap rámenni újabb
réteggel, hanem még szinte frissen, amikor már nem folyik meg az újabb réteg, de
még tök ragad a régi.

Ha meg még ez előtt ragasztasz rá, akkor lehet, hogy a ragaccsal fog összefogni
rendesen. De biztos van olyan ragacs, pl folpack, ami nem fog ráragadni. A
cellux és társai durvábbak, azokkal szőrteleníteni is lehet. :-)

Szóval nincs tippem rá, hogy ilyen feliratot hogy lehetne felvinni. Diszperzitre
diszperzitet lehet, hogy más trükkel kell felfesteni, tehát falfestésnél, de
ehhez már nem értek, hogy mit kéne tenni.