[Epitesz-barkacs] tavkapcs AAA meres

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2010. Dec. 15., Sze, 12:26:44 CET

> nem mértem még soha sem, hogy mekkora áramot vesz fel nyomogatáskor
> de kaptam olyan véleményeket, hogy csak 3-5mA-t, és
> készenléti állapotban 0,005-0,01mA.

Nem egyszerű megmérni egy távkapcsoló áramfelvételét. A régi Videoton tévém
távirányítójában egy elkó purcant ki, azért nem ment. Az átlag
áramfogyasztás tényleg pár milliamper volt, de egy amperes csúcsokkal, 20
mikroszekundum időtartamokra. Ezzel is az volt először, hogy vadi új elemmel
nem csinálta, aztán meg egyre közelebb kellett menni, amíg rá nem untam.

> ezeknek tükrében: ha egy AAA elemet  orrbavágnék 1,5V / 5mA =
> 1,5 / 0,005 =  300ohm terheléssel, és akkor 2,95Voltot mérek,
> akkor a távkapcsoló hibás?

Inkább mérd meg a rövidzárási áramát. Egy-két másodperc alatt sokat úgysem
tudsz kiszedni belőle, de jobban lehet érezni a jó és rossz elem közti
különbséget.

Palasik Sándor