[Epitesz-barkacs] futesi viz

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2010. Dec. 18., Szo, 17:43:28 CET

Az én fűtésem tavaly szilveszterkor purcant ki, fél nap alatt elment belőle
a nyomás, de nem találtam meg, hogy hol. Azt biztos, hogy nem a kazánból, az
a csapok elzárásával kiderült. Kis fejtöréssel rájöttem, hogy amennyi víz
elment belőle, az percenként nincs egy köbcenti. Arra tippelek, hogy a beton
ezt felveszi és elpárologtatja ebben a tempóban. Akkor hívtam egy
csodadoktort, aki egy vagyonért egy löttyel eltömítette:

http://www.urbancsok.hu/index.php?oldal=bcg

Konkrétan a BCG30 löttyel.

Öröm, zimankó megúszva. Azért nem tartott sokáig, három hónap múlva megint
kezdett elmenni a nyomás, bár sokkal lassabban, de a helye ugyanúgy nem volt
meg. Agyaltam kicsit és arra jutottam, hogy ha a kazánt félig ki kell is
cserélni, még az is olcsóbb, mint felverni a lakást. Beletettem végül kb.
két deci Duvilax BD20 ragasztót az egyik radiátorba. Úgy okoskodtam, hogy
ennyi vízben úgy eloszlik, mintha csak valami tejjel meg lenne zavarosítva,
de ahol kiszivárog, ott gumiszerű anyag képződik belőle. Mivel könyvkötéshez
és vakolaterősítéshez ajánlják, gondolom tapad sokmindenhez.

Azóta nyolc hónap telt el és kb. 3-4 liter vizet kellett utána tölteni.
Eleinte le akartam cserélni a vizet tisztára, de kipróbálom, mit csinál a
télen. Időnként kiengedek egy kis mintát, láthatóan még mindig kering a
ragasztó. Eltettem kicsit a ragacsos fűtővízből is. Időnként megnézem:
leülepszik, de szét lehet rázni, nem köt meg.

Palasik Sándor