[Epitesz-barkacs] hocserelo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 22., Sze, 11:16:32 CET

Balázs Bámer wrote:
> Szervusz Mágus!

> A Stirling motor zárt rendszer, nem megy bele por, rovar stb. Ilyen
> kimoshatatlan cuccot legföljebb időnként cserélendő szűrőként raknék
> bele.

Szerintem nem szűrési célú benne a fémszivacs, hanem mintha inkább hőtároló
lenne. Adott hőmérsékletű részek vannak benne, és oda-vissza átáramlik rajta a
levegő vagy bármi, és elképzelhető, hogy az átáramlás során mindig az egyik
oldal hideg, a másik meg meleg tud maradni. Nem tudom persze, hogy ez mire jó
itt. Mert nem mélyedtem bele a működésébe egyáltalán.

Azt viszont tudom, hogy ha kint baromi hidegben gyalogolgatok úgy 2 órácskát,
akkor az orrom hasonlóan viselkedik. A legkülső része jéghideg, és befelé egyre
melegebb. A befelé áramló levegőt fel tudja melegíteni, a kifelé áramlóból meg
elvon hőt. Ezért aztán elég gyakran ki kell fújni, mert a kifelé áramló jó
nedves, és lecsapódik a pára belül. Perceken belül elcsöppenne, ha nem
fújkálnám. Mire hazaérek, a zsebkendő csuromvizes lesz. (Vizes, nem taknyos.)