[Epitesz-barkacs] 0.5 fúró élezése

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 28., K, 19:34:21 CET

Zsolt wrote:

> Szóval meg kellene őket javítanom...
>
> Milyen koronggal álljak neki és milyen fordulaton ?

Korong? Semmilyennel!
Fogsz egy szép sima követ, amiben nincsenek lyukak, akadályok, olyan kaszakő
méretűt.

Aztán fogsz egy szokatlanul erős szeműveget. Pl ha nem kell semmilyen szemüveg
még, akkor mondjuk 4 vagy 5 dioptriásat, és vigyázol, hogy ezzel csakis és
kizárólag egészen közelre nézz, és csak ehhez a művelethez vedd fel.

Ezután némi ügyességgel pont úgy meg fogod tudni élezni, mint egy nagy fúrót,
csak itt nem kell köszörű, csak húzogatod a kövön.

Ha tényleg nyákot akarsz fúrni, eleve készülni kell rá, hogy marha gyakran kell
fenni. A nyákban ugyanis üvegszálak vannak, és jó hamar kicsinálja az acélfúró
éleit. A vídiáét is, de azzal azért sokszáz furat elmegy egy fenés után. Én a
vídiát is szoktam fenni pont ezen a módon, és kaszakövön. Van egy, amit
kizárlólag erre használok, az a szürke fajta. (Bár ebből is van most már
szarabb, múltkor kaptam valakitől ajándékba egyet, látszólag olyan, mint a régi
volt, de nem olyan, ebben sokkal több a kötőanyag, és tán még a szemcsék is
szarabbak, szóval vacakabbul lehet vele fenni. Azért biztos lehet jófajta
fenőkövet venni.)

Bele fogsz jönni, nem nehéz, és mivel igen kis felületkéről van szó, nagyon
hatásosan jön le róla az anyag. 1-2 húzás már fére is viszi, szóval óvatosan,
mert elfogy az egész fúró, ha adsz neki. :-)