[Epitesz-barkacs] PBgaz fejlemeny

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 29., Sze, 10:26:10 CET

gyapo wrote:
> Egyetertek azzal, hogy 11.5 kg az 11.5 kg legyen.

Azzal én is, de azzal már nem, hogy a 11,5 kiló az úgy legyen 11,5 kiló, hogy
oda legyen írva mögé, hogy +/-0,01% vagy ilyesmi, mert ha minden ilyen, amúgy
lényegtelen pontosságú dolgot ilyen pontosan kell kimérni, akkor az olyan
árfelhajtást hoz létre, hogy a delikvens inkább bevállalna egy kilóval kevesebb
gázt, mert még úgy is tök jól járna.

> Hozzatennem, hogy amikor mar nem akar egni a disznoporzsolo, mert mar
> nincs akkora nyomas, akkor is lotyog az aljan a folyadek.

Ez egészen természetes. A bután -1 fok környékén forr, tehát ha a végére a
nagyteljesítményű gázlángnak már csak a tök lehűlt bután marad, akkor nem kell
várni tőle már nagy lángot.

> Fejreallitottam, es kiengedtem, kb. fel litert, es -18 fokra hult le,
> gondolom nagyreszt butan, vagy meg nehezebb szenhidrogenek.

Nem, az még propán is volt. Nézd meg ezek adatait a wikipedia.hu oldalon, meg
fogsz lepődni.

> A fel
> liter lehet vagy 25 deka, tehat a kezdeti 11.5 kg toltes sem
> hasznalhato fel 100 %-ig, erdemes megmerni a palackot kiurules utan
> is, hatha nem csak 10 deka a hiany.

De felhasználható, csak nem nagyteljesítményű lángra, illetve arra is
kánikulában vagy a palack melegítésével. Alapvetően ezek a palackok háztartási
célra, gáztűzhelyekhez készültek. Azok a kis lángok maradéktalanul képesek
kihasználni a gázt.