[Epitesz-barkacs] PBgaz fejlemeny - hűtőszekrény

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 30., Cs, 11:21:34 CET

Zsolt wrote:

> Szerintem egyáltalán nem mindegy, hogy a hűtőszekrény ajtaja be van
> csukva vagy nincs.
> Ha be van csukva akkor igenis emelkedni fog a hőmérséklet.

Ha meg nyitva van, még jobban emelkedik, mert az arra kényszeríti a gépet, hogy
folyamatosan járjon.

> Míg ha nyitva van akkor akár jó is lehetne a válasz, hogy ugyanannyi
> hőt termel mint amennyit elvon. Tehát a hőmérséklet állandó.

Nem állandó. Akármilyen állapot van, nyitott ajtó, csukott ajtó... van egy
hőszivattyúzás, a belső, elpárologtató rész hőt von el a környezetétől, ami a
kondenzátor (hőleadó) részben leadódik azzal a hővel megnövelve, ami a
konnektorból származik.

> De én úgy gondolom, hogy még ekkor is fog emelkedni a hőmérséklet.
> Mivel a hűtőszekrény működéséhez külső villamos energiát táplálunk be
> ami akár lehet 800 W is és ez az energia bent marad a szobában ami
> emelni fogja a hőmérsékletet.

Stimmel, max a mérték nem. A hűtőgépek (háztartásiak) 200W alatti
kompresszorokkal szoktak lenni szerelve. Az ipariak persze sokkal nagyobbak is
lehetnek.