[Epitesz-barkacs] PBgaz fejlemeny

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 30., Cs, 14:42:46 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ha egy alkesz a családja összes pénzét is pálinkára költi, tehát nem
> csak "saját-
> magát" károsítja, hanem a családját is, a kocsmárosnak akkor sincs
> joga
> az alkesz  "hibás  döntések sorozatát" súlycsonkítással
> "egészségnevelésnek" vagy bárminek nevezni, mert az alkesznak jogában
> áll halálra inni önmagát, és ezt a "lassú öngyilkosságot" sem
> akadályozhatja meg "kistételű átverésekkel"
> sem.

Hát persze, hogy nincs ilyen joga a kocsmárosnak. Ilyet senki nem állít. Én csak
újra a költség-haszon elvre hívnám fel a te figyelmedet is. Nem célszerű nagy
energiákat, költséget fektetni abba, hogy a kis veszteséged a továbbiakban
megszűnjön.

Én is kerültem ilyen szituba, pl amikor egy aral kútnál a zsiguli 40 literes,
nem üres, sőt, horpadt tankjába betankoltak 45 vagy hány litert. Felvetettem,
hogy ez nem kóser, erre azzal jöttek, hogy indíthatok egy eljárást, kijön az
OMH, és megméri a kutat... az eljárás időbe és 6000Ft-omba került volna, és ha
igazam van, akkor visszaadják a pár liter benzin árát. Akkor még nagyon nem
ennyi volt a benzin ára, szóval egyből rájuk hagytam, magamban meg aszontam,
hogy fulladjanak bele, és soha többé nem mentem aral kúthoz. Pedig ez is
rendszeres dolog, a tankolás, és az átverés messze több volt, mint 1%. (Nemtom,
mi az ábra, de mintha ezek már nem is lennének az országban. Ha így van, nem én
üldöztem el őket. :-) )

Arra viszont jó volt, hogy mint ahogy javasoltam gázra is, kell keresni olyan
helyeket, ahol az átverés kisebb. Azóta is telitank módszerrel tankolok, felírom
a fogyasztási adatokat (km, ár, liter), ami nem arra jó csak, hogy ha van az
autónak valami hibája, ami megnöveli a fogyasztást, azt észrevegyem, hanem hogy
egy adott kút egy bizonyos kútoszlopához érdemes-e odaállni vagy nem. Állítom,
hogy a litermérés sokkal nagyobb eltéréseket mutat kutanként, mint az árak.
Mármint arányaiban.

Azt nem tudom megítélni, hogy ez szándékos csalás, babrálás eredménye-e, vagy
csak simán nem egyformák, és kész. A szándékosságot egy adott kútnál
felfedeztem, az egy frissen nyílt OMV volt a közelben. Az első tankolás olyan jó
eredményt adott, hogy elhatároztam, a továbbiakban oda fogok járni. A második
viszont nagyon szar eredményt adott, ezért mint vevőt, elvesztettek. Úgy tűnik,
nem tudnak ezek gondolkodni, vagy ha igen, akkor feltételezik, hogy az ilyen
vevő, mint én, aki észreveszi a mérésbeli fonákságokat, ritka.

Viszont nincs kizárva, hogy egyre több olyan autó van, amelyik maga is valahogy
méri a benzint (ezt sajnos nem tudom). Ha lenne ilyen, akkor ugyan reklamálni
nem lehet ez alapján, de az autósnak közvetlen módja keletkezik a kutak
átverésének a mérésére. (Asszem direkt mérés a tankoláskor nem szokott lenni az
autóban, de ha az autós felírja a tankolási adatokat, aztán menet közben már
megjelennek adatok utána a fogyasztásról, esetleg összegzés is lehetséges, akkor
kijöhet kicsit több melóval és odafigyeléssel, hogy ehhez a kúthoz, azon belül
ahhoz a kútoszlophoz nem, amahoz meg célszerű odaállni. Többet szerintem nem is
célszerű, nem is könnyű tenni.