[Epitesz-barkacs] OT: alacsony hofoku sutes

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2010. Dec. 30., Cs, 21:04:14 CET

Mágus Bérprogram Demo  írta 30 Dec 2010  11:16 levelében:
> ez Szepygabi témája volt, de 10óra feletti idÑre emlékeztem
:-))
Nem voltam itthon két napig, bocs ha már meg is ettétek.

Az időről: az attól függ :-)
A lényeg az, hogy az étel közepe is elérje a szükséges
maghőmérsékletet. Erre vannak ügyes táblázatok a neten -
maghőmérséklet keresőszóra - amik az egyes húsfajtákhoz megadják a
hőfokot.
Ideális esetben van egy olyan sütő (Gorenjeben is láttam ilyet),
aminek van húshőmérője. Ezt az érzékelőt beleszúrod, beállítod a
kívánt maghőmérsékletet, a sütő hőfokát és addig süti, amíg el nem
éri a maghőmérsékletet. A módszer tökéletes, sajnos az ilyen sütők
negyedmilliónál indulnak :-(
Lehet venni kézi maghőmérőt, amit vagy a húsba szúrva együtt lehet
sütni, vagy időnként kihúzba belebökni.
http://jokaja.hu/omlos-disznocomb-es-az-uj-jatekom/
Mivel az egész nem olyan forró, hogy égési sérüléseket okozzon,
időnként ujjal meg lehet nyomni. érezni, hogy mikor kezd másképp
rugózni, majd puhulva utána engedni.

A konkrét idő a hús vastagságától, méretétől és a külső hőfoktól
függ.
Minél kisebb a kívánt maghőmérséklet és a sütő hőfoka közötti
különbség, annál lassabban fog a közepe is átmelegedni, viszont annál
kevésbé szárad ki a hús.
Egy egész disznó lapockát vagy combot (3-5/5-8 kg) akár 12-16 órán át
is lehet "aszalni". A befűszerezett húst célszerű több réteg
folpackba szorosan betekerni, hogy ne száradhasson ki. Egy 80 fok
körüli hőmérsékletet a fólia röhögve kibír. Egy nem túl vastag, csont
nélküli karaj, szerintem 80 fokon 4-6 óra alatt biztos elkészül.
A technológia nagy előnye, hogy elég nehéz túlkészíteni, nem kritikus
az idő betartása.
http://jokaja.hu/sous-vide-utanzat-tarja-ujratoltve/
Az így készített húson viszont nem lesz pirult külső réteg. Ezt
kétféleképp lehet elérni. Lehet előre, forró serpenyőben
körbepirítani (140 fok fölött indulnak be a Maillard reakció, ami a
felület barnulását, kérgesedését eredményezi és rengeteg új ízt ad
hozzá). Műszaki emberek számára ott a hőlégfúvó, aminek az 500 fok
körüli légsugarával a kész húst körbe lehet prítani.
http://jokaja.hu/szuzpecsenye-zold-spargaval-alacsony-hofokon-sutve/
Játszik még a forrasztólámpa is.
http://jokaja.hu/technologiai-leiras-salataba-valo-paprika-sutesehez/
A három Michelin csillagos cheflegenda, Heston Blumenthal egy kisebb
disznóperzselővel pirítja a steakjét :-)

Üdv

szepygab
http://jokaja.hu