[Epitesz-barkacs] kemeny - kazan Re: PBgaz fejlemeny

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Dec. 31., P, 20:46:18 CET

vajk fekete  <halaloszto at yahoo.co.uk> 2010.12.31. 15:29:20-kor írta:

> mar megbocsass, de nem muszaj a nehezebbik vegen megfogni. az en kemenyemet
> ugy
> vettek at, hogy semmilyen kalyha/kazan nincs is a kornyeken. mert nem
> kotelezo
> legyen. aztan majd egyszer lesz.

a Te esetedben csak azért, mert
"Kivétel a tartalék kémény, amely tüzelőberendezés nélkül kerül minősítésre. "
( a levelem végén levő utolsó mondat)
--------------
nekem "főtüzelésnél" (tehát nem tartalék esetében)
az esetlegesen a melléképületben beüzemeltetésre kerülő kazánomhoz
a kéményemet az alábbiak szerint kell beterveznem, és így tudom csak
átvetetni:

II. Égéstermék elvezetésben alkalmazható termékek:
Az MSZ EN 1443:2003 szabvány szerint az égéstermék elvezető rendszer minden
elemének az alábbi feltételek szerint minősítettnek kell lennie:

Hőmérsékletosztály: jele T (szabvány 1. táblázata)
Nyomásosztály: - huzat vagy szívás alatti; jele N1, N2
- túlnyomásos; jele P1, P2
- nagynyomású; jele H1, H2
Kondenzátummal szembeni ellenállás - nedves üzemmód jele W
- száraz üzemmód jele D
Korrózióállósági osztályok  szabvány 2. táblázat szerint (1., 2., 3.)
Koromégéssel szembeni ellenállás ellenálló; jele: G
Nem ellenálló; jele: O
Távolságtartás éghető anyagtól jele: xx (kerekített mm-ben megadva)
Tűzállóság jele EI xxx (szabvány 3. táblázat szerint)
xxx a tűzállóság percben megadva

Fentiek alapján az égéstermék elvezető rendszer követelményértéke az alábbi
kódsorral jellemezhető:
Pl. EN 1443 – T600 – P1 – W – 3 – G 50, amely példa egy pellet tüzelésű kazán
égéstermék elvezető rendszerének elvárt jellemzőit tartalmazza, vagyis azt az
alapvető követelménysort, amelynek egy pellet tüzelésű berendezés égéstermék
elvezető rendszerének teljesítenie kell.

A tervezőnek tehát építési engedélyezési tervben nem gyártmányt, hanem az MSZ
EN 1443:2003 szabvány szerinti követelményrendszert kell rögzítenie!
Kisméretű téglából kéménykürtő csak abban az esetben létesíthető, ha a
tüzelőanyagnak és tüzelőberendezésnek megfelelő besorolású béléscsővel van
ellátva, vagyis a kisméretű un. „kéménypillér tégla” is csak burkolóelemként
alkalmazható új kémény létesítése esetén.

Kivétel a tartalék kémény, amely tüzelőberendezés nélkül kerül minősítésre.