[Epitesz-barkacs] Idokep PRO Re: kamu-back

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Feb. 3., Sze, 18:51:41 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.02.03. 17:18:49 +1h-kor írta:

> Miért is kell neked a pontos tengerszint feletti magasság?
> (Mi az, ami miatt érdemes a sorsot kihívni magad ellen úgy, hogy bármit
> akár kérdezel is az önkormányzat bármelyik emberétől. :-)

közben találtam egy  kis magyarázatot, hogy mire kellene neki a tengerszint
feletti magasság:
--------
http://www.idokep.hu/?oldal=hirek&id=12

Homérsékleti adatok szurésénél a matematikai modellek figyelembe veszik a
környezet többi adatát, és automatikusan figyelmeztetnek, ha túl nagy az
eltérés – ugyanakkor a modell adaptív, és észreveszi, ha eltérést nem hibás
muködés, hanem pl. egy hidegfront, vagy magasság-eltérés okozza. Ezzel részben
megoldódik a mikroklimatikus jellemzok kezelése is: egy-egy téli inverzió,
ködréteg feletti napsütés, vagy magassági hidegbetörés esetén nem kerül
tiltásra a többinél jelentosen mélyebben, vagy magasabban (hegyteton,
fennsíkon) lévo állomás. Éppen ezért a Pro rendszerbe történo regisztráláskor
nem elég a pontos GPS koordináta, a tengerszint feletti magasságra is szükség
van!
ugyanott:

Kik vehetnek részt a Pro rendszerben?

Mindenki, aki rendelkezik valamilyen, folytonosan (vagy legalábbis a nap dönto
részében) Internetre kapcsolt idojárás-állomással, és ...
na, ilyenem nincs, szóval ilyen mélységig nem tudok belemélyedni... :-(