[Epitesz-barkacs] fűtés

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Feb. 4., Cs, 19:35:26 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.02.04. 17:48:34 +1h-kor írta:

> Szerintem a gyártók (tulajok) általában baromi nehezen látnak át elméleti,
> fizikai folyamatokat, összefüggéseket. Simán el tudom képzelni, hogy csak
> ilyesmi van a dolog mögött. Jó lenne megismerni az egészet akár úgy is,

talán az alábbi részlet utolsó 3 mondata adja meg a választ

"A magyar szabadalom birtokában már el lehet kezdeni a gyártást, de a
kockázati tõke valószínûleg csupán a jóval költségesebb világszabadalom
bejegyzése után vágna bele a bizniszbe. A világszabadalomhoz egy teljes
leírás vagy egy mûködõ prototípus szükséges. Utóbbi megvan, viszont teljes
leírást Mészáros Ágoston nem kíván kiadni a kezébõl. Hiszen ismerjük a
magyar találmányok sorsát. Ezért a szerkezetben található oldat vegyi
összetétele üzleti titok."

> hogy aláír az ember egy titoktartási szerzõdést pl.
>
> Tényleg lehet baromság is. Volt egy öreg ismerõsöm, ha még él, akkor

hát az is lehet, van ilyen :-)

> nagyon öreg lehet, akinek volt egy motorelképzelése, amiben a mágnesek
> egypólusúak voltak vagy ilyesmi. Sokat magyarázta nekem akkor, amikor
> abban a gyárban kezdõ mérnök voltam, de igencsak alapelvi problémái voltak
> az emberkének. Õ is mindenféle szabadalommal meg már majdnem ígymegúgy

érdekes dolgok vannak:

1918-ban szabadalmaztattak "nádbeton" ami a vashiány miatt vette át a húzóerõt
azután újból lett elég vas, és elfelejtõdött

egy ideig a Szabadalmi tárban olvasgattam sokat :-)

kb 1905-ben volt már szélgenerátorral termelt áram vízbontással hidrogén és
oxigén
pufferelése, és ezt sok évvel késõbb (a szabadalmi védelem megszünte után)
- kicsi változtatással - újraszabadalmaztatták

azután volt olyan kályha, ahol kerámia csõspirálban mehetett a füst
elemekbõl házilag összeállítható volt  kb. "2menetes elemekbõl"
sokméteres füstút lett volna alakítható
ez is az 1900-as években, amit 1950 táján újraszabadalmaztattak

szóval érdekes leírástemetõ található a szabadalmi tárban