[Epitesz-barkacs] fűtés

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Feb. 4., Cs, 23:15:48 CET

Hofferek Attila  <hofi at soka.co.hu> 2010.02.04. 20:03:02 +1h-kor írta:

> És a kínaiak úgyis ellopják, és feléért árulják majd.

kaptam az illetőtől egy tájékoztatást, (telefonszámmal a végén) a
beszerezhetőség
(jelenleg bérelhetőség) lehetőségéről

tehát ketyerét gyártanak, csak bérlés formában, és a levél végén
az alábbi résztől kezdve van a lényeg
~~~~~~~~~

!!!!!
Egyelőre csak kis mennyiségeket tárolunk a komponensekből és  hogy az eljárás
titkát megőrizzük, szolár-hőpumpáinkban 60-80 egyéb, szintúgy ártalmatlan
vegyületet is "együtt mozgatunk" az aktív anyaggal. Ez 1-2 %-kal növeli ugyan
a beruházási költségeket, de csökkenti az illetéktelen felnyitásra való
csábítást. A bérelt készülék felnyitása vagyon elleni büncselekmény és a
katalizátort azonnal hatástalanítja. Jogi okok miatt most még csak.....

~~~~~~~~~
gondolom a fenti módon "van levédve" , hogy szabadalom nélkül is védett legyen
:-)

~~~~~~~~~
és itt van a teljes duma

 Avegyi hőszivattyú (VHP)

A  VHP kémiai energiahordozót használ mindenféle, alacsony értékű hő
koncentrálásához. Az elvet a természettől lestük el, hiszen minden élőlény
kémiai energiatárolásra rendezkedett be. A növények hosszú időn át begyűjtött
napfény energiájával építik fel testüket, ami kiszáradás után meggyújtva, a
Nap hőteljesítményénél sokszorta nagyobb hőleadási rátával melegít. Gépünkben
mi is egy természetes anyagot mozgatunk, ami az emberi testben is előfordul és
teljesen ártalmatlan. A szokványos hőszállító közegekkel ellentétben, az aktív
anyag vizes oldatának kis mennyiségeit ingáztatjuk. A vízmolekulák hőmozgása
anyagunkat elbontja, a kémiai átalakulás tehát a víz hőenergiájának rovására
történik. Bármilyen vízet használunk is ehhez, az egy kicsit le fog hűlni. A
nyomás csökkentésére vagy enyhe melegítéssel, a vízben oldott alkotóelemek még
korántsem egyesülnek újra, nem fejlődik hő (ha így lenne, már mások is
felfedezték volna). Ennek a, nem oxidáción alapuló reakciónak a beindításához
aktiválási energia és katalizátorok szükségesek. Begyűjtési üzemmódban, főként
nyáron, az oldott komponenseket egy vákuumkamrába vezetjük, ahol az oldat
víztartalma gyorsan elpárolog. A párolgásakor elvonódó hőt hűtésre, a kint
felszabaduló kondenzhőt pedig melegvíz előállítására használjuk. Fűtési
üzemmódban, télen, a bepárolt komponensek kis mennyiségeit egy elektromosan
előhevített katalizátor-kaszkádba vezetjük, ahol azok újra egyesülnek. Ha
nincs kút, ott palackban tárolt anyagokat használunk. Ha csak a vegyi
hőforrást veszi meg, az kezdetben kb. 200 Euró/kW áron lesz kapható. Az
energia begyűjtéséhez minden hőforrás alkalmas, de a talajvíz, még a
legkeményebb fagyban is rendelkezésre álló, kimeríthetetlen energiaforrás,
ráadásul ez a legolcsóbb, hiszen ahol még nincsenek napkollektorok, de van egy
kút, ott nem kell napkollektorra pénzt költeni. Nyitott rendszerben is jól
működik, mert az anyag olcsó, így nagyobb veszteségek sem befolyásolják
lényegesen a gazdaságosságot. De zárt rendszerben is érvényes, hogy a talajvíz
lassú tovaáramlása révén minden ciklus újabb, még le nem hűlt térfogatot céloz
meg. Tehát ez a hőforrás is regeneratív, végső soron a Föld belső hője
regenerálja. Így érjük el, hogy lent igen nagy térfogatban, de literenként kis
hőmérsékletcsökkenéssel, nagy mennyiségű energiát tudunk felhalmozni. A nagy
térfogat és a lassú mozgás miatt tehát a talajvíz sokkal jobb energiaforrás,
mint a száraz talaj, amiről köztudott, hogy rossz hővezető, túl lassan
regenerálódik. Ezért  50 m csövet igényel kW-onként.

A legjobb hőforrás a napkollektor, főként ott, ahol már van. A VHP részeként
használva, napkollektorunkat nem kell fagyállóval működtetni, sőt az olcsó,
egykörös rendszer is megteszi. A VHP még néhány fekete gumitömlő ill. egy
szolárszőnyeg révén is elegendő energiát tud "eltenni" télre, nincs szükség
rásegítő fűtésre! VHP nélkül azonban még a legdrágább, szelektív
napkollektorokkal sem tudunk fűtési autarkiát elérni. A VHP-val kombinálva, a
befűtendő felület 1/5-ének megfelelő napkollektor felülettel még a szomszédunk
szomszédjának is tudunk forró vizet szolgáltatni. A Nap tehát a legjobb, de
nem a legolcsóbb energiaforrás a VHP számára. A mi geo-hydroVHP-nk kezdetben
400 Euró/kW beruházás fejében 20 évig ingyen energiával lát el bennünket, sőt
még el is adhatunk belőle. Csak egy kút és/vagy egy napkollektor kell hozzá. A
szennyvíz hőjének visszaforgatásával nem foglalkozunk, mert a bentlévő hőnek
csak 1-2 %-át képviseli és nem higénikus. De ipari szennyvizek hőjét már
érdemes eltárolni ill. visszaforgatni.

Mivel sokan rettegnek minden újtól (csak a rákkeltő, mérgező égéstermékektől
nem), fontos hangsúlyozni, hogy az eljárás során keletkező komponensek
ártalmatlan, a szabad természetben is előforduló anyagok. A VHP sokkal több
energiát szállít és tárol, mint a hagyományos rendszerek, ahol többnyire
drága, az ózonpajzsot károsító anyagot keringetnek.  Azonfelül, a legjobban
bevált hagyományos rendszerek többsége csak a hőszállító közeg forrpontja
fölötti hőmérsékletről tud hőt szállítani.

Összefoglalva, a geo-hydroVHP, a nagy térfogatból, lassan begyűjtött
hőenergiát eltárolja, majd ismét felszabadítja, csakhogy több milliószor
kisebb térfogatban és akár 6000-szeresére is képes koncentrálni a begyűjtéskor
rendelkezésre álló hőteljesítményt.  A teljesítménysűrüség egy tűszeleppel
szabályozható.

Kérésre küldök összehasonlítást a hagyományos hőtároló rendszerek hollandiai
telepítési költségeiről, négyféle "vizes" rendszer paramétereinek
feltüntetésével. Ebből kiderül, hogy rendszerünk még a legmodernebb, szorpciós
hőtároló rendszereknél is legalább 200-szor jobban teljesít és a 20 év hasznos
élettartama alatt átlag 8 Ft/kWh-val számolva, 100 Ft értékű hőt termel minden
ráfordított Ft után, EU támogatással 160 Ft-ot (ha a 20 év 70 %-ában fűtési
üzemmódban (=123456 óra) és a fennmaradó 52560 órán keresztül hűt vagy áll).
További előnye, hogy a bepárláskor elvonódó hő nyáron kellemesen hűt, télen
pedig, ablakos készülékkel, még világítani is lehet. A tárolt anyag más helyre
is elvihető, hőfejlesztésre, világításra vagy elektromos áram termelésére
használható. A mi anyagunk fele annyiba sem kerül, mint a szén. Amellett, a
VHP több hőt feljeszt, nagyobb hőmérsékletet ér el, mint az egyéb
hőszivattyúk, amiknél a teljesítmény-sűrüség nem növelhető anélkül, hogy ne
fagyjon meg a külső közeg.

!!!!!
[...]
katalizátort azonnal hatástalanítja. Jogi okok miatt most még csak bérelni
lehet a berendezések nem hagyományos részeit, tehát magát a vegyi kazánt! A
bérleti díj alacsony, a folyamatos fűtési költségeknek kb. a fele és mivel nem
kell fűtőanyagot aprítani, adagolni és folyton takarítani utána, ill. kéményt
építeni és seperni, rendelkezik a villanyfűtés előnyeivel, annak hátrányai
nélkül.  A bérlettel megspórolhatja a készülék vételárát. Fizetni csak a
szerelésekért kell az általunk javasolt cégnek, melynek a méretezésben, a
felállításban és a karbantartásban ill. az üzemeltetésben tapasztalata van. De
ha megkezdjük is egyszer a VHP-k eladását, tőlünk, a gyártótól, mindig
lényegesen olcsóbban juthat hozzá, mintha viszonteladótól venné. Azonfelül
csak mi tudjuk a készüléket egyéni igények és a fűtendő laktér szerint
méretezni. A mi technikánk teljesen új, az eddig használt hőszivattyúknál
3-4-szer olcsóbb, az ugyancsak geotermikus rendszerekhez képest pedig akár
10-szer kisebb beruházási költséggel telepíthető! Elektromos áram kell még
hozzá egyelőre, de előrendelhető az áramtakarékos változat is. Dolgozunk egy
áramtermelő VHPn, amelyik mindenféle gőzfejlesztő, gőzturbina nélkül,
közvetlenül elektromos áramot ad majd. Ezeknek az üzemeltetése, a nagyobb
karbantartási igény ellenére is csak 1/5 annyiba fog kerülni, mint a
barnaszén-fűtés! A megtérülési idő modelltől és a mindenkori energiaáraktól
függ, de  2-3 év alatt lesz! Hát nem szuper?  Infó: 06 30 630 2787
ramsect at t-online.hu