[Epitesz-barkacs] legcsonk

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 5., P, 18:01:26 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> az alulról felfelé áramló levegőt kellene úgy kivezetnem, hogy a
> levegő egyenletesen hevüljön fel a tűztérfalon
>
> a 4 sarkára gondoltam 4db 50x50 -es lukat , de ha tudtok jobb kivezetési
> helyeket erre a feladatra, megköszönném
>
> 5mm vaslemezen kell megoldanom, csak flexem van (de toldi autogén
> lángvágóm nincs)

Nem így csinálnám, főleg nem ekkora lyukakkal. Nem is lyukakkal.

Először is ismerni kéne belülről. Pl ha az egyik oldalon alul menne be a
levegő, akkor körbejárná a tűzteret? Ha igen, akkor pl bal alsó bevezetés,
jobb felső kivezetés. A be- és kivezető nyílások nem lyukak, hanem nagy
keresztmetszetű, téglalap alakú nyílások kellene, hogy legyenek. Ennek
több előnye is van. Pl hogy flexbe rakott 1mm-es koronggal egészen gyorsan
ki tudod vágni. Jól tud hozzá illeszkedni valami légcsatorna. Ha később
meggondolod magad, a kivett darabot minden további nélkül vissza lehet
hegeszteni.
Szóval téglalap, az él mentén hosszan, akár 30x5...30x10 centis is lehet,
amit kivágsz.

Ha átlósan nem áramlik megbízhatóan a levegő a tűztér körül, akkor
kétoldalt lehet lent is, fent is, de akkor bonyolultabb lesz összehozni a
légcsatornákat. De nem lehetetlen! A hideg (alsó) oldalt akár pvc-ből is
meg lehet csinálni, ami jól ragasztható. Ebben mehet a kéró levegője a
kazán felé, itt lehet a ventillátor is. A meleg oldalit már valami
hőállóbb holmiból kéne akkor is, ha nem akarod túl forróra hevíteni a
levegőt. Szóval én mindenképpen valami 3-5 dm2-es légcsatornákkal
operálnék.

Ha tényleg nem hátul, hanem felül középen megy ki a füst, akkor úgy
lehetne csinálni, hogy a bemeneti nyílások eléggé elől lehetnének, a
kimenetiek meg hátul, amiket aztán könnyebb összehozni egybe. Vagy egy
széles kivágás lenne hátul legfölül végig akár a tetején, akár a hátulján.
Sőt, még egy L alakú lemezdarabot is le lehet flexelni róla úgy, hogy
vizszintesen befelé is 5 centi, meg függőlegesen is 5 centi, széltében meg
30 centis méretű lenne a nyílás. Összességében tehát kb 7,5x30 centis
ferde nyílás lenne hátul. Így a forró levegőt egyszerűbb lenne becsövezni.