[Epitesz-barkacs] Higrométer kalibrálás-

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 8., H, 13:52:03 CET

Hofferek Attila wrote:
> Vettem a praktikusban egy hőmérő, higrométert, de szerintem a higrométer
> része aromságot mutat. 10-20%-ot a szobában, 40-et az ablak előtt, ahol

Szerintem ez elég szar lehet, nem biztos, hogy érdemes kalibrálni. Először
odaadnám valakinek, akinek van jó, és összevetni azzal, és ha van rá
lehetőség, ott hozzáállítani a jóhoz valami szokásos érték mellett. Aztán
attól nagyon eltérőt is próbálni (mosás-teregetés után...), és ha úgy is
kb azt mutatja, mint a jó, akkor jó, ha nagyon mást, akkor kuka.

Addig is, ha kísérletezni akarsz otthon: a nedveshőmérős módszerrel
konkrét páratartalmat tudsz mérni, ahhoz belőni. (Vatta vagy géz...
rátekerve pl valami higanyos mérőre, szelíden fújatni valami kis ventivel,
vagy távolról nagyobbal, hogy kis huzat legyen körülötte, aztán
táblázatból kinézni, hogy az általa mutatott harmatponti hőfoknak mekkora
páratartalom felel meg azon a léghőmérsékleten.)