[Epitesz-barkacs] barkácskompresszor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 8., H, 14:43:01 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Érdekes, hogy a szellőztetésnél egy embert 30 m3/h frisslevegő
> igénnyel számolnak.
> Szerintem nyugodtan lekintsd normál nyomású adatsornak. A
> szellőzésnél max. 50-100 mbar a ventilátorok nyomása.

Ez rendben van, de miért csökken a légcsere igénye, ha nő a nyomás?
Persze eszembe jutott, valaki mondta, hogy légzéskor az oxigén parciális
nyomása számít. Tehát, ha kétszer akkora a légnyomás, akkor a parciális
nyomás is dupla, de az élethez csak az eredeti kell. Tehát elég lehet
dupla légnyomáson 10,5% oxigén, amihez jóval kisebb légcsere tartozik.

Na persze dolgozni lehet, hogy nem olyan jó már így, és komromisszumot
kötöttek, vagy kijött valami érték a gyakorlatban, ami még megfelel.

Viszont lehet, hogy eü szempontból célszerű lenne megtartani az eredeti
oxigénarányt, mert lehet, hogy pont az kell a hatás kiváltásához. Fene
tudja. Ekkor viszont az eredeti légcserére volna szükség.

Azért úgy érzem, hogy itt úgy beszélünk erről a témáról, hogy ennél
laikusabbak már csak picivel lehetnénk, már ami az eü meg a nyomástartó
edény, meg a gyakorlati módszereket illeti. :-)