[Epitesz-barkacs] barkácskompresszor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 8., H, 15:14:51 CET

Hofferek Attila wrote:

> Kicsit talán még mindig jobban érezzük a lényeget, mint azok, akik ilyen
> küblikbe embereket ültetnek, és rájuk nyitják a nyomást.

De csak műszakilag, meg a dolog fizikáját illetően. A biológiai, eü
részéhez itt szerintem senki nem ért. Pedig ez lenne a lényeg.

A tartály se semmi. Ha nekem kéne egyet építenem, amikor kész van, biztos,
hogy előbb vízzel tölteném dugig, vigyáznék rá, hogy légzsák ne
alakulhasson ki benne, aztán ráküldeném a hálózati vizet minimum, és rajta
is hagynám sokáig, meg ütögetném, mindenfélét agyalnék, hogy lehetne
tutira menni, hogy nem robban szét. Még az is lehet, hogy kalapáccsal
itt-ott megrongálnám, hogy lássam, 6bar mellett mennyire van spiccen.
Utána persze kijavítanám, ha csak deformálódik.

Abban viszont már nem vagyok biztos, hogy örömmel magamra engedném benne a
nyomást. :-) Lehet, hogy az első kísérletben így is merüléses módit
követnék el. Nagy levegő belül (fent kis légtér lehet), csap bent,
nyomásmérő... és próbálnám érzékelni a jelenséget, hogy mi van, ha 1
percre mondjuk 2 bart beküldök. Automata vízleeresztő szelep... és ha már
ez okés, akkor merném a levegőt megkockáztatni.

Tényleg, hűteni is kellhet, mert amikor töltik fel a tartályt, az
összenyomástól megnő a hőmérséklet. Leengedéskor meg biztos lehül. :-) Bár
ez ellen könnyebb védekezni ruhákkal.