[Epitesz-barkacs] Higrométer kalibrálás-

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 8., H, 23:45:28 CET

Hofferek Attila wrote:

> Lehet hogy megse szar, a dunsztosuvegbe 20 perce tettem, es most 95%-ot
> mutat. Lett azota otlet a 0-ra? :-)

Max olyan, hogy valami palackból kell nyilvánvalóan vízmentes gázt
ereszteni ugyanabba az üvegbe, amiben persze nincs víz, csak lassan
állandóan áramoljon bele a gáz. Persze lehet, hogy ha nem levegő az a gáz,
akkor már nem jó. Nagynyomású légpalackban is tutira száraz a levegő.

Utána kéne menni a neten, hogy ha van kint valami -6,5 fok, ami pl most
van kb, és a levegő biztos, hogy nem 100% páratartalmú, az bevezetve egy
csövön, és felmelegítve szobahőmérsékletűre vagy még melegebbre, mekkora
rel páratartalmat jelent. Szerintem kisebb lesz, mint 20%, szóval elég
száraz. Ezzel is lehetne próbálkozni.