[Epitesz-barkacs] keszonkamra

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 9., K, 12:50:40 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Nem csodálkoznék, ha ezt nem Ők, nem most építették volna,
> százmilliós nagyságrendű egy ilyen beruházás.
> Egyenlőre még nem a beruházás alapú vállalkozások jellemzik az
> egészségügyet, hanem a meglevő dolgok hasznosítása.

Maszekban mindig minden máshogy van. Gondolom üzletet láttak a dologból,
és persze lehet, hogy nem valami tökú cumót építettek, hanem valahol
külföldön, ahol - mint kiderült - már régóta használnak ilyen eljárást,
valakitől, aki megszüntette a tevékenységét, megvették az egész
berendezést.

Amúgy nagyon nem igaz, hogy az egészségügyben állnának a beruházások. Pont
az a fő probléma, hogy annyira költségesek az újabb és mégújabb
diagnosztikai berendezések, hogy ez okoz egy minőségi változást
anyagiakban is. Ezelőtt tizen-huszonévvel még egy CT se volt túl gyakori,
MRI-ről meg csak később hallottunk. Ma már úton-útfélen végeznek ilyen
vizsgálatokat is, meg aztán ott van a PET CT (ami a PET palackok
újrahasznosításának egy új területe :-) ), meg a térhatású UH cuccok,
amikkel egyre többmindent lehet vizsgálni, ezek is mind qrva drága holmik.
És terjednek, mint a gomba!

Én nem értek ezekhez a dolgokhoz, de lehet hallani különféle újabb és
mégújabb sebészeti eljárásokról, technikákról, amik szintén nagyon drágák,
és talán a felgyógyulás idejénél van valami megtérülés.

Összegezve: én úgy látom, hogy az elmúlt időszak (1-2 évtized) gigászi
technikai változásokat hozott az EÜ-ben. Még ebben a szarfa szú budafoki
tüdőgondozóban is kivágták a francba az öreg röntgenmasinát, és korszerű
radioszkóp lett helyette, nem is 1, hanem rögtön 2. (Ez olyan masina,
amivel különösebb sugárterhelés nincs, elektronikus a sugár érzékelése,
mintha pl CCD lenne benne, és a doki monitoron nézi a beteget, kéri, hogy
forduljon erre-arra... és mozgás közben tudja látni a bélését. Mivel a
doki is ott van ugyanabban a térben, ebből is látszik, hogy a
sugárterhelés nem lehet valami nagy.) Remélem, hogy a régi szűrőállomási
gépeket is korszerűbbre cserélik nem beláthatatlan idő múlva.
Na és persze itt is bejött minden intézménybe a számtech mindenféle
alkalmazása. Az se egy ócsó dolog!