[Epitesz-barkacs] AirSep O2 Re: keszonkamra

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 12., P, 02:43:38 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> AirSep  O2   (www.medox.hu)
>
> oxigén koncentrátor (palack nem kell !!)

Hogy mik nem vannak! Fene gondolta, hogy ilyet is kitaláltak már.
Vajon mennyibe kerülhet egy ilyen, a nagyobbik cucc?

> 2 liter oxigénhez  a Hoffmann-féle vízbontóhoz mennyiáram kellene?

Mennyi idő alatt? :)

Saccolni úgy lehetne, hogy ugye itt egy égésterméket (víz) szedünk szét
alkotóelemeire, amik szobahőmérsékletűek.
Ha megnézzük valahol a hidrogén égéshőjét (286kJ/mól), abból kiderülhet.
Szobahőfokon kb 24 liter egy mól, tehát 4 literhez (ami mellé 2 liter
oxigén keletkezik) 286/6=47,7, durván 48 kJ energia kell.

Ha a készülék pl percenként állít elő 2 liter oxigént, tehát 4 liter
hidrogént, az azt jelenti, hogy tisztán (100% hatásfok) esetén 48/60=0,8kW
teljesítmény szükséges hozzá.
Azt nem tudom, mekkora egy ilyen cella fesze, de gyanús, hogy pár V,
mondjuk 2, amiből következik, hogy 400A kellhet. Vagy sok kisebb cella
ügyesen sorbakötve.

Az meglepne, ha a hatásfok nagyon meghaladná az 50%-ot, szóval 2kW körüli
teljesítmény kellhet végül.

Úgy tudom, hogy kénsavas vízzel lehet ilyet játszani, amiből az
következik, hogy a pezsgés aerosolt ragad magával, ezért aztán valami
leválasztó biztosan kell, különben kissé egészségtelen lesz belélegezni
ezt az oxigént. :-)

Ha jó tiszta vizet használsz, akkor az olyan rosszul fog vezetni, hogy a
beleölt teljesítmény zöme melegítésre fordítódik.

Az a rajz, amit az emilbe csatoltál, az nagyon elvi, csak azt akarja
ábrázolni, hogy 2-szer annyi térfogatú hidrogén keletkezik, mint oxigén,
és hogy szét lehet őket választani. Úgy biztos nem lehet jól megcsinálni.
Gondolj bele, hogy egy ilyen valszleg nem túl nagy csőbe beküldesz 400A-t,
hát ha víz helyett réz lenne, még az is melegedne. Demonstrációs célra
talán jó, kémiaórára beviszi a tanerő, és hosszabb idő alatt a 2 cső
tetején összegyűlik a láthatóan 1:2 arányú két gáz.