[Epitesz-barkacs] hidrogén jövedéki adóztatásának kérdései

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 18., Cs, 22:26:20 CET

>hidrogén jövedéki adóztatásának kérdései !!!!!

Szerintem is ez most tök feleslegesen előásott probléma, főleg, ha valóban
magad akarsz hidrogént gyártani.

A tippen olvastam, hogy valaki kiszámolta a percenként 8 liter oxigén
előállításához szükséges delejt. Szerintem te voltál. :-) 1600A 2V, szóval
ez amellett, hogy egyezik az én energetikai megközelítésű saccommal (2
liter/perc, 400A), már önmagában ezek biztosítják, hogy a közelébe se fogsz
a problémának kerülni.

Nekem fura a dolog olyan megközelítése, hogy ugyan még csak gondolati
szinten van a probléma, bármi is az, máris azt kutatom, hogy a hatóság hogy
fog belekötni, vagy milyen egyéb admin akadályok fognak keletkezni. Ilyen
hozzáállással egy kerítés meghegesztése is gondot okozhat, mert kismillió
dolgot lehet találni akár a hegesztő masina hálózatszennyezésével, az ív
szomszéd szemére károsító hatásával vagy a tűzvédelmi kérdésekkel
kapcsolatban, na meg az érintésvédelem....

Ehelyett az emberek zöme nekiugrik, megcsinálja és kész.

Oxigéngyártásilag szerintem teljesen illuzórikus az árammal történő bontás.
Legalább meg kéne nézni valami céget, ahol ezt csinálják is. Pl valaha az
Unilevernél csinálták, mert közvetve volt közöm valami több kA-es nagyobb
feszű áramforráshoz. Ott margaringyártás volt a cél, tehát a hidrogén, de
gondolom az oxigént se engedték szabadon. Ha látnál egy ilyen helyet, akkor
eldöntheted egyből, hogy "á, ennek a kistesóját se vagyok képes otthon
produkálni".

Ezzel szemben, ha tényleg kell az oxigén, akkor az a szűrős módszer, amit
magad is megtaláltál, sokkal járhatóbb út lenne. Tehát gyűjteni rá, és a
kész, hordozható ketyerét megvenni. De előbb én azért áldoznék pár palack
bármilyen úton-módon való kipróbálására valahol, hogy van-e értelme,
használ-e tényleg. Akár úgy, hogy valahova bekunyerálod magad, vagy
mittudomén.

hjozsi

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 4878 (20100218) __________

http://www.eset.hu