[Epitesz-barkacs] vasnepe.hu/cimlapon/20100219_hamis_kazanok - 30 perccel ezelőtt

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Feb. 19., P, 14:21:44 CET

Hofferek Attila  <hofi at soka.co.hu> 2010.02.19. 13:06:54 +1h-kor írta:

> Jo, ed akkor van a kertedben egy lopott auto. A kazan nem lopott. A
> buncselekmeny a gyarban tortenik, tudniillik ott hamisitjak a kazant. En
> ezesetben karosult vagyok, nem terhelt. Nalam mit kutatnanak?

http://www.uni-miskolc.hu/~wwwbe/Kriminalisztika.htm

"jóhiszemű harmadik személy" vagy

házkutatás tárgyi jellegű kényszerintézkedés, amelyet a nyomozóhatóság a
törvényes előfeltételek megléte esetén a gyanúsított vagy a bűncselekménnyel
összefüggésbe hozható bármely személy (pl. orgazda, bűnpártoló,
jóhiszemű harmadik személy) házában, egyéb helyiségeiben, valamit a
hozzájuk tartozó bekerített helyeken alkalmazhat.
----------------
polgári jogban

Kérdéses, hogy a tilalom relatív hatályú-e (felek egymás közti viszonyaira
érvényesül), vagy abszolút (harmadik félre is). A relatív tilalom ellenére az
átruházás vagy terhelés harmadik jóhiszemű
személlyel szemben érvényes lesz, és a károsodott csak kártérítési igénnyel
léphet fel. Az abszolút tilalom harmadik, jóhiszemű személyre is kihat, a
tilalomba ütköző rendelkezés tehát semmis. A jogszabályon vagy bírósági
határozaton alapuló tilalom abszolút hatályú. A dolgot még a jóhiszemű
szerzőtől is vissza lehet követelni és a tehertől mentesíteni.

A jóhiszemű, ellenérték fejében szerző harmadik személy ilyenkor kártérítési
követeléssel léphet fel.