[Epitesz-barkacs] aktiv szenes szuro

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 21., V, 05:32:37 CET

> Az utósózó által pótolt só mennyiség az alábbiak szerint alakul:
>
> Ca2+ 34mg/l                 Co+2-   10 mg/l
> Mg  2+  12mg/l              So42-     0.3 mg/l
> Na+ 22mg/l                    CI       0,8 mg/l
> K+  8,5 mg/l                   F-        0,06 mg/l
>
> tehát pótolni kell a jódot .....!!!!

Ez a CI Cl, tehát klór akar lenni?

Ez, ami itt fel van sorolva, szerintem az óhaj. A tény meg lehet olyan, hogy
mittudomén az eredeti vízben van x ppm pl vanádium, vagy arzén, vagy króm...
egyéb nemkívánt anyag, az utósózottban meg 10x ppm. Egyszerűen azért, mert a
só előállításánál belekerül, de nem szólnak róla egy kukkot sem.

Akkor már inkább szűrés, és ivás előtt klórtalanítás.

Tényleg, ez érdekelne: mennyi klór is van a csapvízben? Mit tud vele
csinálni az aktív szén? Azt már láttam vákuumszivattyús kísérletekkel, hogy
elég sok oldott gáz van a vízben. Ennek nyilván csak egy része klór. (ha
ráadom a vákuumot, először vad pezsgésbe kezd, aztán ez megszűnik, majd
létrejön a tök máshogy kinéző forrás szobahőmérsékleten is.)

Szóval a sok oldott gáznak nyilván elég tetemes része a klór. Hogy tárolódik
a szénben annyi klór?

Ha csak a klórt és egyéb, nemkívánt oldott gázt akarunk eltávolítani,
lehetne olyan ketyerét csinálni, amiben van mondjuk 2 tartály, ezeken
áramlik át a víz, és felváltva le vannak zárva, és meg vannak szivatva
vákuummal, hogy eltünjön belőlük az oldott gáz. Még nem tudom, hogy kéne
megcsinálni, de biztos nem kéne nagy vákuumszivattyú a feladathoz. Lehet,
hogy egy dugattyú egyetlen mozdulata is elég lenne, ha az nem kicsi. Pl egy
10 literes tartálynál egy 1-2 literes hengertér már elég lehet, és egy lassú
mozdulatú dugattyú, amivel kipezsegne a gáz jelentős része.

hjozsi

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 4883 (20100220) __________

http://www.eset.hu