[Epitesz-barkacs] Fw: betorok ellen?

Zsiráf zsiraf at mylinux.hu
2010. Feb. 28., V, 18:21:37 CET

Ha nem csal a szemem, 2010. február 28. vasárnap keltezéssel Auth Gábor
alábbiakat küldte drótpostán:
> Halihó!
Hali!

> [...]
> törvényi szabályozáson:
> (1) Nem büntethető, akinek a cselekménye a saját, illetőleg a mások
>  személyei, javai vagy közérdek ellen intézett, illetőleg ezeket
>  közvetlenül fenyegető jogtalan támadás elhárításához szükséges.
> (2) Nem büntethető az sem, aki az elhárítás szükséges mértékét azért lépi
>  túl, mert azt ijedtségből vagy menthető felindulásból képtelen felismerni.
>  (3) A büntetés korlátlanul enyhíthető, ha az ijedtség vagy a menthető
>  felindulás az elkövetőt korlátozza az elhárítás szükséges mértékének
A módosítás után pont arról értekeztek jogászok, hogy ezt lazán ki tudják
kerülni a rabolók, az általam előbb említettekkel. Ha ők ketten vannak és azt
vallják, hogy nem támadás (betörés volt), akkor esélyed sincs.

> Pedig igen, pont ebben az esetben vonnak felelősségre (és szinte az
> összes hasonló "önvédelmi" eset felelősségre vonással végződött), mert nem
> voltál a helyszínen és előre megfontolt szándékkal vezettél áramot a
> kerítésbe, amely élet kioltására alkalmas.
Na igen, de csak azért, mert a kerítés közvetlenül elérhető volt az utcán
járóknak. Nem véletlenül írtam, hogy a kerítéstől egy méterre. Vagy zárt
kerítés esetén akár 20 centire is. Lásd Hofferek Attilának írt válaszomban.

jókat:
 .~.
 /V\
/( )\ Zsiráf
^^ ^^ openSUSE 11.2 / 2.6.31 / KDE 4.3.5 / OpenOffice.org 3.1.1