[Epitesz-barkacs] Magusnak /akku

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 28., V, 20:14:56 CET

Ha már felmerült az akkutéma. Újabb tapasztalat.

Van itt két 18V-os gépem, hozzá 4 aksi (mert eleve kettőt adtak hozzájuk).

Ezek közül az egyik már döglődött, és amit a múltkor írtam, hogy ha feltöltöm, és
használom úgy, hogy időszakosan jól meg van terhelve szinte periódikus
időközönként, az nem jött be.

Viszont az bejönni látszik, hogy van egy régebbi gépem, aminek 14,4V-os aksija
volt, és hozzá töltő. Ebbe is bele lehet dugni a 18V-os aksit, és tölti is, csak
szerényebb árammal. Ha huzamosabb ideig rajta van, akkor épphogy
testhőmérsékletűre fel is melegíti az egész pakkot.

Nos, a döglődőt (ami percen belüli racsniztatás után hallhatóan lekonyult)
rátettem erre a töltőre 2 napra, és utána negyedóra járatás után se konyult le.

Ez a kísérlet egybe esik egy másik tapasztalattal: rádiós csengő. A vevő oldala is
elemes, de az ugye állandóan műxik, az elem nem megoldás. Az aksi sem, mert ha
lemerül, nyomhatják a csengőt... A sima táp sem, mert amikor megszólal, kell a
teljesítmény.

Az lett a megoldás, hogy találtam régről két NiCd ceruzaaksit anno, már nulla fesz
volt bennük, mástól kértem el, hogy próbálkozzak a feltöltésükkel az akkor vadiúj
duracelles töltőmmel. Párszor fel is nyomtam, de nem maradtak úgy.

Beraktam a csengőbe, meg egy egyszerű RC-diódahíd-zener módi, ami elfért a
zugokban, rá a hálózat. Még egyszer ki kellett venni az aksikat tölteni, de azóta
(évek óta) megbízhatóan működik télen-nyáron.

Konklúzió: a NiCd szereti a csepptöltést, sokat javul az állapota, ha jó sokáig
töltve van ilyen szerénke árammal.

Vannak NiMH-k is, amik erősen csökkent kapacúak, ideje, hogy azokkal is csináljak
ilyen kísérletet. Ha meglesz, beszámolok. Elnézést azoktól, akiket rohadtul nem
érdekel.

hjozsi

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 4903 (20100228) __________

http://www.eset.hu