[Epitesz-barkacs] fűtés nyomásvesztés

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2010. Jan. 3., V, 15:02:05 CET

Üdv mindenkinek!

Elég nyomasztó problémám támadt így a tél közepén. Egy Junkers kombinált
kazánnal fűtünk és a fűtőkörben elmegy a nyomás. Először úgy jöttem rá, hogy
félelmetes hangja kezdett lenni a kazánnak zuhanyzás közben, akkor vettem
észre, hogy a nyomásmérő nullát mutat. Dereng valami vizes csapágyazás a
keringető szivattyúknál, felteszem, hogy a hang ezzel lehetett
összefüggésben.

Felnyomattam már többször, de kb. egy nap alatt lemegy nullára. Ma csináltam
egy tesztet: lezártam a fűtéshez menő csöveket és úgy hagytam pár órát.
Amikor visszanyitottam, jó nagyot esett a nyomás, úgyhogy tényleg valahol a
lakásban vész el a víz. Minden radiátort végignéztem, sehol nincs tócsa.
Lementem az alattunk lakóhoz is, hogy nincs-e nála a hiányzó víz :-), de
(szerencsére) ott sem találtam.

Ez után a rövid kérdés: mit lehet ilyenkor csinálni? Egyelőre ott tartok,
hogy majd csak akkor nyomatom fel egy kicsit a vizet, ha gond van a
kazánnal, jó lenne kihúzni a szezon végéig. Rémlik valami tömítő lötty is.
Nem akarom magam megcsinálni, arra kérek ötleteket, hogy kihez érdemes ezzel
fordulni?

Palasik Sándor