[Epitesz-barkacs] fagyolvaszto

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Jan. 3., V, 16:13:57 CET

volna egy  3/4-es cső, csupasz.

mondjuk 10m a megolvasztandó cső, ekkor egyik végén hurokban
visszahajtva  20m drótot kellene beletennem, mondjuk 12Voltos trafó lenne
(akármekkora amperrel) , tehát a kritikus helyen
váltóárammal, kisfeszültséggel  melegíteném, hogy egy vékony lukat
olvasszon ki, azon a vékony kiolvasztott lukon meg már a víznyomás
átpréseli a csőben a vízóra felől jövő 10celsiusos vizet.

mondjuk  deltaT=70 celsius a rézdrótra

mondjuk elfelejtem a víztelenítést egyik alkalommal :-(  ( sajnos volt már így
:-( )

--------------------------
próbáltam a listán visszakeresni egy Józsi által írt számítást, és Hofi is
írta valamikor
a fajlagos ellenállást, de nem találtam meg :-(

erre  találtam egy számítást:
***
http://hu.wikipedia.org/wiki/Wikip%C3%A9dia:Tudakoz%C3%B3/Arch%C3%ADvum/2008-0
4-08

1KV-os 6mm2-es réz vezeték 230V.os feszültségnél 20.A-os terhelésnél mekkora
távolságra vezethető /m-ben/ 1 százalékos feszültség esésnél. köszönöm.

A réz vezetékanyag fajlagos ellenállása 1,78*10^-8 Ohmméter (Négyjegyű
függvénytábla)
Egy Ohmméter = 1 millió ohm*mm2/méter, ebből
6mm2 keresztmetszettel a rézvezető métere 0,002967 Ohm ellenállású.
1% feszültségesés az 2,3V, tehát ennyi eshet az adott szakaszon, ami U/I
=2,3/20=0,115 Ohm
a 0,115 Ohm értéket 38,76 méternyi rézvezető éri el.
Mivel az áramkörhöz oda vissza kell vezeték, tökéletes csatlakozásokkal
készítve max 19 méterre vihető el.
***
arányokkal véve   11,5V feszültségeséshez   1,2mm2

kerekítve 12V táplálással 1mm2  kb 2 x 20 = 40m mellett  20A-rel
akkor 6Vmellett 20A -rel  2 x 10 = 20m -nyi  1mm2 -es dróton

jól saccoltam?

http://digita.uw.hu/VillM/muvek_02.pdf - ben

ellenőrzés melegedésre
az A B C terhelési csoportok szerint